FastFiber

Block invoeren door middel van dimscale

Gestart door Darklegasy, do 24 02 2011, 10:47:06

Vorige topic - Volgende topic

Darklegasy

Hallo,

Ik ben vrij nieuw in vba maar heb besloten me hier eens in te gaan verdiepen omdat wij een oude vba tool hebben om symbolen in te voeren nu wil ik deze gaan uitbreiden en aanpassen op bepaalde vlakken:

Nu is mijn eerste probleem het invoegen van een symbool via een knop op basis van de dimscale

Dit is wat ik nu heb om de dimscale in te stellen vanuit een lijst

Voorheen stelde je hiermee de !sch in (ThisDrawing.Sendcommand (setq sch 50) ).

Private Sub cboSchaal_Change() 'schaal van de tekening instellen
    If Me.cboSchaal.ListIndex = 0 Then
        ThisDrawing.SetVariable "dimscale", 50
    End If
    If Me.cboSchaal.ListIndex = 1 Then
        ThisDrawing.SetVariable "dimscale", 100
    End If
    If Me.cboSchaal.ListIndex = 2 Then
        ThisDrawing.SetVariable "dimscale", 200
    End If
End Sub

Dit is de code waarmee het block momenteel werd ingevoerd dit gaat dus niet werken met simpel de !sch te vervangen met dimscale aangezien dit geen numerieke waar is.
ik zal hiervoor de een nieuw script moeten hebben.

Private Sub cmd01r_Click()
    Me.Hide
    ThisDrawing.SendCommand "-layer" + vbCr + "s" + vbCr + "64---1--telecom-datainst" + vbCr + vbCr
    ThisDrawing.SendCommand "-insert" + vbCr + "k:/bibdata/nieuw/DATA1R.DWG" + vbCr + "s" + vbCr + "!sch" + vbCr
    Me.Show
End Sub

Wie kan mij hier in helpen

Alvast bedankt

sschevers

Darklegasy,

Welkom op het forum.
Voor het toevoegen van een block in je tekening kijk eens naar de volgende thread
http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=3414.0

Hier staan ook een aantal links in voor uitleg over vba (met dank aan HofCad).

Probeer SendCommand te vermijden. De code wordt niet synchroon uitgevoerd zodat de resultaten zeer onvoorspelbaar zijn. Het current zetten van een laag en het toevoegen van een block kan allemaal met native vba code in autocad.

succes