FastFiber

Probleem .dwt

Gestart door Manuel, di 22 02 2011, 14:46:20

Vorige topic - Volgende topic

Manuel

Goedemiddag,

Ik heb voor ons bedrijf een standaard .dwt aangemaakt waar iedereen mee werkt. Nu heb ik deze vanmorgen aangepast in AutoCAD 2010 en weer op de server gezet. Als ik deze .dwt nu bij mijn collega open mis ik de layouts die ik heb aangemaakt (zoals mech. vent., airoc e.d.) bij mijn collega. Daar krijg ik alleen layout 1 en 2 te zien.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Groeten Manuel

hulpje

Dag Manuel,

Staat in je AutoCAD verwijzing, een link naar de server locatie of wordt de *.dwt van de lokale pc gebruikt?

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Manuel

Ik heb mijn dwt op de server gezet en daarna gekopieerd naar de standaard map voor de templates op de c-schijf van mijn collega...

Groeten Manuel

HofCAD

Citaat van: Manuel op di 22 02 2011, 15:36:54
Ik heb mijn dwt op de server gezet en daarna gekopieerd naar de standaard map voor de templates op de c-schijf van mijn collega...

Groeten Manuel
Beste Manuel,

Als je bij je collega via het AutoCAD commando OPTIONS en de tab 'Files' kijkt naar 'Tempate Settings'
en dan naar 'Drawing Template File Location'.
http://docs.autodesk.com/ACD/2010/ENU/AutoCAD%202010%20User%20Documentation/index.html?url=WS73099cc142f487552a50a53111913e7c26f-e15.htm,topicNumber=d0e14318
Zie je dan hetzelfde Path staan, als waarin jij je veranderde templates geplaatst hebt.
In plaats via het commando OPTIONS kan je ook de volgende Lisp runnen.
(defun c:GTDP();GetTemplateDwgPath
(vl-load-com)
(princ (vla-get-TemplateDwgPath (vla-get-files (vla-get-preferences (vlax-get-acad-object)))))
(princ)
)

Je verkrijgt meestal zoiets als:
C:\Documents and Settings\HOFCAD\local settings\application data\autodesk\autocad 2010\r18.0\enu\template
Als dit path niet hetzelfde is als het path naar de veranderde templates, dan moet je het Path veranderen.

Als je dat niet via het commando OPTIONS wil doen, dan kan dat ook met het volgende programma:
Stel dat de nieuwe templates staan in de map template met het volgende Path:
c:\OnzeFirmaNorm\template.
Dan verander je het NewPath in onderstaand programma in:
(defun c:PTDP();;;PutTemplateDwgPath
(setq NewPath "c:\\OnzeFirmaNorm\\template")
(vl-load-com)
(vla-put-TemplateDwgPath (vla-get-files (vla-get-preferences (vlax-get-acad-object))) NewPath)
(princ)
)

Let op: Elke backslash (\) worden twee backslashes(\\)
Na het runnen van deze Lisp is de 'Drawing Template File Location':
C:\OnzeFirmaNorm\template

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.

PS1 Als je wil hebben dat AutoCAD opstart met de nieuwe template met de naam 'OnzeTemplate'
in het Path 'c:\OnzeFirmaNorm\template\', dan open je de eigenschappen van het AutoCAD icoon
op het bureaublad(via de rechter muisknop) en verander de regel van bijv.:
"C:\Program Files\AutoCAD 2010\acad.exe"
in
"C:\Program Files\AutoCAD 2010\acad.exe" /t "C:\OnzeFirmaNorm\template\OnzeTemplate"
http://docs.autodesk.com/ACD/2010/ENU/AutoCAD%202010%20User%20Documentation/index.html?url=WS1a9193826455f5ffa23ce210c4a30acaf-79ba.htm,topicNumber=d0e13462

PS2 Verder kun je ook nog via het AutoCAD commando OPTIONS en de tab 'Files'  bij
'Tempate Settings' en 'Default Template File Name for QNEW' de standaard template file
veranderen voor QNEW.
Of via Lisp:
(defun c:PQNTF();PutQNewTemplateFile
(setq NewPath "C:\\OnzeFirmaNorm\\template\\OnzeTemplate.dwt")
(vl-load-com)
(vla-put-QNewTemplateFile (vla-get-files (vla-get-preferences (vlax-get-acad-object))) NewPath)
(princ)
)

Natuurlijk wel in bovenstaand programma NewPath veranderen, en let op elke backslash (\) worden
twee backslashes(\\).
ACADcadabra

FastFiber