FastFiber

Group filter VS property filter vs layer state manager)

Gestart door Vader_juul, do 17 02 2011, 11:39:09

Vorige topic - Volgende topic

Vader_juul

Hoi allemaal,

Kan iemand mij het verschil uitleggen (evnetueel adh van een voorbeeld) wanneer je de group filter, de property filter of de layer state manager toepast bij layers?
Ik snap het nut wel van al die dingen, maar ik weet niet goed wanneer ik welke zou moeten gebruiken.

Alvast bedankt
Juul

Reimer

Met een layer state kun je de instellingen van lagen bewaren (aan/uit, frozen/thawed, locked/unlocked, etc). Met een filter kun je deze instellingen niet bewaren.
Een filter is nuttig om bepaalde bewerkingen uit te voeren op lagen die bij elkaar horen. Alle lagen in een filter uitzetten bijvoorbeeld. Daarbij kun je dus kiezen tussen een group filter of een property filter.
In een property filter komen automatisch alle lagen te staan die aan een bepaalde voorwaarde voldoen. Bijvoorbeeld alle lagen met *HULP* in de laagnaam of alle lagen die LOCKED zijn. Wanneer je een nieuwe laag aanmaakt die aan de voorwaarde voldoet dan wordt deze automatisch aan het filter toegevoegd.
Een group filter maak je handmatig aan. Je kiest zelf welke lagen je hier in stopt. Nieuwe lagen moet je dus ook handmatig toevoegen.

Ik hoop dat deze omschrijving duidelijk is.

Reimer

Vader_juul

Bedadnkt voor ja antwoord Reimer,

Heb gisterenmiddag alles even uitgetest tijdens eht tekenen, en kan er aan uit! :)

Bedankt
J.