Kopieren en plakken en object snap

Gestart door -Lauraa-, wo 05 01 2011, 15:22:49

Vorige topic - Volgende topic

-Lauraa-

Nou, sinds iemand anders eenmalig met mijn autocad heeft gewerkt, heb ik allerlei problemen.

Dit keer doet autocad niks meer kopiëren en plakken.
Ik heb autocad al afgesloten en opnieuw opgestart en zelfs de hele pc opnieuw aangezwengeld. Maar het werkt nog niet.

Daarnaast pakt hij als ik een lijn wil tekenen telkens snap-points (die er niet zijn). Normaal heb je een snap-point bij een lijn of iets dergelijks, maar nu is er een snap-point waar niks is getekend. Ook als ik object-snap uitzet, geeft hij dat punt weer. Gevolg is dus dat ik geen lijnen kan trekken, want hij trekt de lijn telkens naar dat punt toe.
Kortom, de basisfuncties werken niet waardoor ik dus niet kan tekenen.

Iemand een oplossing?  :vraagteken:

-Lauraa-

Ohja, als ik een nieuwe tekening open, kan ik wel gewoon lijnen tekenen in alle richtingen. In dat bestand waar ik al de hele dag in bezig ben dus sinds een half uur niet meer. Krijg alleen rechte lijnen, terwijl ortho uitstaat.

Ik die tekening gekopieerd en middel pasto to original coordinates geplakt in een nieuwe tekening, plakt hij de tekening als één lange lijn, alsof hij helemaal is samengeperst. M'n noordpijl e.d. staat nog goed en ucs staat nog steeds op world.

jo-king

Citaat van: -Lauraa- op wo 05 01 2011, 15:29:16
Ohja, als ik een nieuwe tekening open, kan ik wel gewoon lijnen tekenen in alle richtingen. In dat bestand waar ik al de hele dag in bezig ben dus sinds een half uur niet meer. Krijg alleen rechte lijnen, terwijl ortho uitstaat.

ik vermoed dat je SNAP (niet OSNAP) optie aanstaat...

zet deze even af, en normaal werkt het terug zoals je gewoon bent.

Citaat van: -Lauraa- op wo 05 01 2011, 15:29:16Ik die tekening gekopieerd en middel pasto to original coordinates geplakt in een nieuwe tekening, plakt hij de tekening als één lange lijn, alsof hij helemaal is samengeperst. M'n noordpijl e.d. staat nog goed en ucs staat nog steeds op world.

controleer je invoer opties eens... of paste je gegevens eens "als block" (crtl-SHIFT-v)
staat er in de properties van dit block dan dat je X of Y scale niet 1 is??

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

roy_043

Ik zou i.i.g het volgende proberen:
UCS > WORLD (maar je zei dat dit al het geval was)
PLAN > CURRENT UCS

EddyBeerke

Het lijkt er inderdaat op dat je de tekening van uit de front, left,right of back view ziet.
dan ziet de tekening er inderdaad plat uit. Zet je view op top en dan ucs -> world gevolgd door het commando plan
Civil3d 2022, Blender 3.4 gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/