FastFiber

Autocad geschikt voor zwembad?

Gestart door Lode 2, za 11 12 2010, 17:10:33

Vorige topic - Volgende topic

Lode 2

Hallo,

wij bouwen zwembaden. Voor de technische uitwerkingen van de zwembad projecten zijn we op zoek naar een geschikt tekenprogramma.

Nu gebruiken we google sketchup. We kunnen de tekeningen echter technische te weinig verfijnen.

Kan iemand mij adviseren of autocad geschikt is? of is dit overkill?

Op een dergelijke technische tekening moeten de betonnen constructie van het zwembad, het leidingwerk, de electrische bedrading, issolatie, ... kunnen getekend worden.

Alvast bedankt,
groeten Lode

julien

AutoCAD Lt kan je eigenlijk best zien als een elektronische tekentafel. Zolang jij het kan, kan het met het middel.

AutoCAD (zonder Lt) kan heel wat meer, maar daar betaal je dan ook naar.

De keuze van je CAD programma is een hééél belangrijke stap, want overstappen doe je niet zomaar. Best ga je eens langs enkele resellers van verschillende programma's met concrete dagdagelijkse problemen. Vraag hen hoe ze dit kunnen oplossen met hun programma en blijf erbij staan.

Een auto koop je ook niet uit een boekje.

cadtools@gmail.com

Volgens mij kun je beter LT nemen als  je ook 3D je zwembaden aan de man wilt brengen...

Manu

Al eens de free- of Pro versie van Doublecad Xt overwogen.. deze importeert rechtstreeks je Sketchup-files..

succes,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Lode 2

OK dan komt het aan op training als ik het goed begrijp en een programma die veel gebruikers heeft en training sessies of downloads? Waar kan ik resellers vinden? In welke "winkel" kan u dit kopen? Computerwinkel?

Darklegasy

Wat e.v.t. nog een leuke toevoeging tot autocad is als dit ook uitgebreide technische installaties betreft dan zou je eens kunnen kijken naar StabiCad

FastFiber