FastFiber

Scheduling table sorteren [opgelost]

Gestart door thijss, wo 03 11 2010, 16:18:51

Vorige topic - Volgende topic

thijss

Ik heb een scheduling table aangemaakt die de lengte van drie wandstyles telt.
Alleen nu krijg ik een enorme lijst omdat de tabel niet sorteerd en opsomd op type wallstyle.

Hoe kan ik de tabel laten sorteren en optellen?

thijss

Ik kwam het volgende tegen op internet:

[url/]http://forums.autodesk.com/t5/AutoCAD-Architecture/Schedule-and-sum-of-areas/m-p/2092864[\url]

Hier wordt aangegeven dat dit niet mogelijk is.....

thijss

Met een scheduling table kun je de aanwezige styles in een tekening uitlezen. Ik gebruik het nu om mijn verschillende type walls in kaart te brengen.

Ik heb dataextraction geprobeerd maar krijg er niet echt een helder resultaat uit. In de tekening heb ik 3 type walls met daaronder als backup 3 layers polyline. Hoe zou ik dit moeten instellen?

HofCAD

Beste Thijss,

Als je DATAEXTRACTION gebruikt dan kun je wel sorteren door in de dialoogbox op het kolomhoofd te klicken.
In het 'Column Shortcut Menu' vindt U o.a. 'Sort Descending' en 'Sort Ascending'.

Als je een som van bijv. een kolom wil hebben van bijv. cel A2 t/m A6 dan zet je bijv. in cel A7
=sum(A2:A6)

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

thijss

Met dataextraction is het gelukt. De totalen heb ik verkregen door Combine record mode - sum values.

Dit werkt echter niet met wall objecten hiervoor blijf ik een scheduling table gebruiken. Ik pas per type wand een aparte tabel toe, die ik laat sorteren op style. Zo krijg ik per type wall één totaalregel.