FastFiber

gewist

Gestart door Pepotamo1985, ma 14 02 2005, 22:09:20

Vorige topic - Volgende topic

Pepotamo1985

gewist door julien [mod]

Gismo1

Beste mensen van dit forum,

Ik reageer op dit bericht omdat de persoon Pepotamo1985 dit bericht op diverse fora heeft geplaatst. Dit is gebeurd vorige zaterdag. Alle soorten fora van verschillende mogelijke onderwerpen kregen het bericht, hierboven vermeldt. Nu zijn deze linken niet alleen wansmakelijk, maar kunnen bovendien gevaarlijk zijn als je gebruik maakt van Internet Explorer en vooral als je dan nog slecht beveiligd bent ook. Ik heb zelfs fora gevonden waar 35 keer werd gepost. De meeste fora hebben het bericht al gewist. Nog linken:

http://216.239.59.104/search?q=cache:nx3cNqiljFAJ:foorum.kuuluta.com/+Pepotamo1985&hl=nl

http://216.239.59.104/search?q=cache:nOzlSVTXlrEJ:www.aquafeed.com/phpBB2/+Pepotamo1985&hl=nl

Zelf ben ik actief op diverse fora. Ik heb bovendien net zelf een forum, en bij mij heb ik de mogelijkheid om als "Gast-account" berichten te posten/lezen uit veiligheidsredenen gedeactiveerd. Men kan enkel de FAQ bekijken, maar hier kan je niet posten.

http://www.createphpbb.com/phpbb/?mforum=beheerder

Ook zijn er in de gebruikerslijst van diverse fora wel geregistreerde leden, maar hun homepagina's verwijzen naar Russische sites, het zijn meestal dezelfde.

Ik heb uiteraard respekt voor ieders keuze, maar ik denk te mogen stellen dat iedereen dit forum kan bekijken, dus ook kinderen. En dat wekt geen goede indruk. Het ware misschien beter, dat de Site Admin/Moderator deze berichten verwijderd.

Met vriendelijke groeten,
Gismo1

julien

Hoi,

Natuurlijk dat ik deze berichten verwijder. Ik denk niet echt dat ik veel kinderen als bezoeker van de site heb, maar je kan moeilijk stellen dat deze berichten iets te maken hebben met auocad of cad...  :roll:
Ik heb ook overwogen om gasten niets te laten posten, maar echt gebruiksvriendelijk kan je dit moeilijk noemen.

Ik zoek verder naar een geschikte oplossing.

Gismo1

Hallo Julien,

Ik vond het erg dat zovele fora zijn getroffen door deze posts. En nu dit al een paar dagen bezig is: je hebt hier al reacties op een Engels forum:

http://www.alite.co.uk/associates/viewtopic.php?p=161&sid=348800512f6635109e004283a1ff5349#161

In ieder geval vond ik het beter, van je dit toch even te laten weten.

CiteerIk heb ook overwogen om gasten niets te laten posten, maar echt gebruiksvriendelijk kan je dit moeilijk noemen.

Ik kan je standpunt volledig begrijpen. Maar ik ben toch blij dat je op de hoogte bent. Zelf twijfel ik ook nog steeds, dus ik ga zelf nog even afwachten. Ik ben al blij dat je op de hoogte bent van deze praktijken.

Met vriendelijke groeten en verder veel succes.  :wink:

Peter

julien

Spijtig genoeg is hier niet echt veel tegen te doen behalve alles goed in het oog houden en tijdig ingrijpen.
Gelukkig zijn Bart en Joop ook vaak op het forum om alles correct te laten verlopen.

Anonymous

Wij hebben er ook last van op www.tandjehoger.com. Hij heeft bij ons zaterdag 4 keer gepost, en vandaag 6 keer. Geen idee wat er tegen te doen is, afgezien van de boel op slot gooien. Er wordt telkens een ander ip-adres gebruikt, dus daar kun je niets mee.

Laten we hopen dat ie eht niet weer doet!

groeten Wouter Slager, postmaster@tandjehoger.com

Gismo1

Ik denk dat het probleem veel erger is. Ook ik ben getroffen weer vandaag, althans niet op mijn forum (registratie is bij mij verplicht), maar zoals Julien al zei:

Citeer
Ik heb ook overwogen om gasten niets te laten posten, maar echt gebruiksvriendelijk kan je dit moeilijk noemen.

Het is inderdaad niet gebruiksvriendelijk, maar kan je de naam eventueel niet bannen? Ik heb een gratis forum, maat ik weet dat dit een eventuele mogelijkheid zou zijn, om het registreren niet verplicht te stellen.

Het is in ieder geval onophoudelijk. Dit heb ik in geen twee jaar meegemaakt. Volgens mij zijn dat geen kinderen, maar mensen die ziekelijk/gestoord zijn, want ik kan dus niet verstaan waarom iemand een forum wil treffen? En constant op dezelfde manier. Ik heb op mijn homepage enkele uren geleden in het kort samengevat wat dat voor iemand is en ik laat het bericht staan tot dit is opgelost. Ik heb hem gevraagd, om dat eens even bij mij te komen proberen info, maar die wil dat blijkbaar niet.

Ik hoop echt dat dit een tijdelijk probleem is.

Vriendelijke groeten en sterkte.

Gismo

bart

met die ip's begin je niets deze gast zit waarschijnlijk achter een proxy
dan kan je zelf je ip bepalen die aan de buitenwereld wordt getodnd.

gezien de tijden die de berichten worden geplaast is het een schript.
gisteren heb ik er de hele dag door een stuk of 5 verwijderd.
en niemand zit 24 uur per dag aan zijn systeem.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Citaat van: bartmet die ip's begin je niets deze gast zit waarschijnlijk achter een proxy
dan kan je zelf je ip bepalen die aan de buitenwereld wordt getoond.
Dat heb ik idd ondervonden...  :cry:

Joop

Ik heb er net ook weer een stuk of vijf gewist.

Ik ben bang dat ze voorlopig wel terug blijven komen.

:twisted:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

julien

Citaat van: JoopIk heb er net ook weer een stuk of vijf gewist.
Ik ook...  :oops:
Ik begin het redelijk beu te geraken. Ik ga eens rondvragen op phpbb.nl en als ik niets vind ga ik niet anders kunnen vrees ik dan voorkomen dat gasten kunnen posten.  :evil:

Gismo1

Dag mensen,

Ja, er zal inderdaad een proxy gebruikt worden, maar zoals Julien zegt: dit begint echt tegen te steken. Op de duur heb je schrik, alleen al bij de gedachte: wat zal het vandaag weer zijn...

Langs de andere kant heeft het misschien een klein voordeel en dat is dat we nu verwittigd zijn. Ik kreeg o.a. deze email:

Citeer
Hello Gismo1

This person doesn’t care that I have many young people on my site and that he is
providing filth. I have complained to the police and will get one of the writers
on my site to phone them, some one that lives closer to them then I do.

I complained to the ISP and sent records and will get more writers to do that.

If you where one of the people running the phpbb 2.0.6 or 8 then you need to
upgrade to 2.0.11 and turn on the visual confirmation. Just over write the files
in the changed zip.
There are files called upgrade_from_2.0.6_to 2.0.11 and the install folder. I
guess we will all just have to only let members post…

I wish you well

Clive
Webmaster for
The Writers Voice
http://www.writers-voice.com

Ik wens jullie allemaal goede moed.

Vriendelijke groeten,
Peter

julien

Dit is al versie 2.0.11  :cry:

Gismo1

Julien,

Je hebt blijkbaar weer prijs. Ik heb ook gezien dat je een anonymus in je lijst hebt. Kijk eens naar deze thread waarin die voor het eerst postte.

Het is dus blijkbaar nog niet gedaan. Zo erg heb ik dat toch nooit meegemaakt. Akkoord, je hebt altijd spammers, maar gelijk nu heb ik dat nog niet meegemaakt. :sad:

Beste groeten,
Peter

julien

Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt/gezien...
Ik ga niet anders kunnen dat gasten enkel toe te laten om te lezen en niet te posten.  :evil:

FastFiber