FastFiber

nummers

Gestart door alexander, za 12 02 2005, 13:06:36

Vorige topic - Volgende topic

alexander

ik ben eigenlijk op zoek naar een menu, waarvan ik nummers geplaatst in een cirkel kan plaatsen in de tekening als zijnde een verwijzing, wie is dit al eens tegengekomen ?

Joop

Wat voor en waar naaar verwijzen?
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

alexande

verwijzen hooeft nog niet eens meteen.
maar om nummers in de tekening te plaatsen, welke op een zaaglijst corresponderen. zodat men ion de produktie weet welk deel / onderdeel het is.
Nu teken ik altijd een cirkel met een getal erin.
ben al een beetje aan het speuren geweest maar kom er niet helemaal uit, want is het een macro ? of een submenu met block/slidefunctie.
en als ik het goed begrijp is het mogelijk om een verwijzing te maken ? naar excel?

HA

Waarom wil je het zo moeilijk oplossen met lsp, scripts en weet ik niet allemaal ??. ..

Je kunt toch gewoon een block (tekst met circel erom heen, entities byblock) met attribute maken... deze kun je in je designcenter opnemen zodat je hem altijd weer kan gebruiken. Niet moeilijk doen als het makkelijk kan.
Autocad blijft een tekenpakket, geen programmeeromgeving. Eerst leren omgaan met de spullen die standaard tot je beschikking staan pas als je deze allemaal kent je verdiepen in zaken als lsptools

Autocad kent standaard 1001 mogelijkheden voor je zogenaamde probleem
Lees eens een boekie ofzo

:twisted:  :twisted:

alexande

:?:  ben je met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo..

Joop

HA,

Op dit forum gaan we met respect met elkaar om.
We proberen elkaar te helpen of je nu beginner bent of gevorderde, dat maakt niets uit.
We zijn allemaal beginner geweest en hebben allemaal met de dezelfde soort problemen te maken gehad.
Bovendien, zoals Bart schrijft,:
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

Joop
Een gelovig volger van

Joop

Alexande,

Er bestaan verschillende kant en klare Lisp-routines die een nummering plaatsen en daarna een BOM aanmaken en in de tekening plaatsen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik zelden een BOM moet maken.

Zoek op het web met : bom.lsp

Succes,

Joop
Een gelovig volger van

julien

Dit soort zaken is zeer goed uitgewerkt in Solid Edge, in AutoCAD vind ik dit wat omslachtig allemaal.

Joop

Klopt Julien, maar dat is het leven van een eenvoudige tekenaar.
Een gelovig volger van

Gijs

Citaat van: alexanderik ben eigenlijk op zoek naar een menu, waarvan ik nummers geplaatst in een cirkel kan plaatsen in de tekening als zijnde een verwijzing, wie is dit al eens tegengekomen ?

Beste Alexander, als je mij een e-mailtje stuur, zal ik jou verschillende lisp routines toesturen met o.a. een pijlaanduidingen met een nummer in een cirkel voor het aanmaken van eventuele stuklijsten.

julien

Citaat van: Michel Hoogwerf
Citaat van: alexanderik ben eigenlijk op zoek naar een menu, waarvan ik nummers geplaatst in een cirkel kan plaatsen in de tekening als zijnde een verwijzing, wie is dit al eens tegengekomen ?

Beste Alexander, als je mij een e-mailtje stuur, zal ik jou verschillende lisp routines toesturen met o.a. een pijlaanduidingen met een nummer in een cirkel voor het aanmaken van eventuele stuklijsten.
Als er geen copyright op rust plaats ik ze eventueel online als je dit wenst.

Gijs

Ik ga het gewoon proberen om de bestanden erbij te zetten, momento

gaat niet werken ?!?!?!

Julien, help

julien

Dat kan je alleen doen als je zelf webruimte hebt.
Dan dien je die op je server te plaatsen en kan je hier een link zetten.
Ik heb dit forum geen attachment optie gegeven.

Joop

Met de volgende link kun je een hele set lisp routines downloaden inclusief Bom en updaten met exell.

//www.freecadapps.com/swdetails.php?page=category&value=ACG-LSP&orgvalue=ACG&review=6479&rowcolor=fce08d
Een gelovig volger van

Gijs

Citaat van: JoopMet de volgende link kun je een hele set lisp routines downloaden inclusief Bom en updaten met exell.

//www.freecadapps.com/swdetails.php?page=category&value=ACG-LSP&orgvalue=ACG&review=6479&rowcolor=fce08d

Het kan aan mij liggen, maar dit programma wil bij mij niet werken:
User registration has expired, cannot continue.

of was dit hele gebeuren bedoeld als voorbeeld ????

FastFiber