FastFiber

SAVEAS - opgelost

Gestart door Ropa, vr 02 04 2010, 10:15:27

Vorige topic - Volgende topic

Ropa

Hallo,
ik wou graag een commando  (saveas 2004 formaat) onder een button zetten.
Ik weet niet of dat met ^C^C....etc gemaakt kan worden en anders als een lisp. Ik heb op het forum wel het volgende gevonden maar dat werkt niet. Weet iemand hier een oplossing voor?

bvd
dit hieronder werkt niet bij mij (autocad 2009)

;Deze routine slaat het gekozen bestand op als Acad R2000 formaat
(defun C:doit  ()
(command "saveas" "2000" "" "y")
(command "zoom" "e")
)

hulpje

Beste Ropa,

Moet je altijd opslaan als 2004 formaat?
Dan kan je dit gewoon instellen in je opties.
Ga naar options --> Open and Save --> Save as: (gewenste ACAD versie)

Dit houdt in, dat als je je tekening opslaat of afsluit, de tekening altijd wordt opgeslagen als de gekozen versie.

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Ropa

Citaat van: hulpje op vr 02 04 2010, 11:51:46
Beste Ropa,

Moet je altijd opslaan als 2004 formaat?
Dan kan je dit gewoon instellen in je opties.
Ga naar options --> Open and Save --> Save as: (gewenste ACAD versie)

Dit houdt in, dat als je je tekening opslaat of afsluit, de tekening altijd wordt opgeslagen als de gekozen versie.

Succes!

Richard

Hallo Richard.

nee, ik moet bepaalde tekeningen opslaan als 2004, omdat een bepaalde OG een oudere autocadversie heeft.
Bij de opties heb ik hem gewoon als 2007 staan. Dit wil ik ook graag houden. Ik moet de tekeningen terugzetten op een server zodat ze die eventueel zelf kunnen openen, mocht dit nodig zijn. Maar ik ben bang dat ik dit vergeet om te zetten als ik het terugzet, daarom wou ik het wat makkelijker maken.

H@rm

Citaat van: Ropa op vr 02 04 2010, 11:56:02

daarom wou ik het wat makkelijker maken.

Ropa,

Als het toch voor je OG is zou je ook een etransmit kunnen maken. Daar kan je een voorkeur instellen zodat de tekening als acad 2004 wordt opgeslagen. Even mee stoeien dan denk ik dat je er wel uitkomt.
Anders horen/zien we het wel weer hier op het forum.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Ropa

Michel,

bedankt voor het meedenken maar dat is me toch te omslachtig.
ik wou het graag met 1 klik oplossen.
ik wacht nog ff af.

H@rm

Citaat van: Ropa op vr 02 04 2010, 13:26:30
Michel,

bedankt voor het meedenken maar dat is me toch te omslachtig.
ik wou het graag met 1 klik oplossen.
ik wacht nog ff af.

Je zou een script of een lisp  kunnen maken die de ingestelde etransmit waarde gebruikt.
Hieronder heb ik een klein stukje code geplaatst. Er van uitgaan dat je de instelling opslaat als OG.
Het is een (aangepast) onderdeel van een grotere lisp die ik zelf gebruik. Ik heb het verder niet getest of dit stukje code goed werkt.
Het complet progje is http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=3564.msg18263#msg18263 hier te vinden.

(defun transm ()
  (command "-xref" "reload" "*")
  (command "qsave")
  (command "-etransmit" "ch" "OG" "c" (strcat "Voor-OG" (getvar "ctab")))
);defun transm

Michel

Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Petperm

Ropa
Probeer anders het volgende:
Maak met 'CUI' een nieuwe knop in een eventuele nieuwe toolbar aan. De macro die de knop moet bevatten is als volgt:
^C^C_saveas 2004 Y
Let op de spaties. Op die manier heb je de knop die je nodig hebt.

Echter, mag ik ook het volgende voorstellen: TrueConvert. Dat is gratis bij AutoDesk en met deze tool kan je elke tekening saven in de versie die wilt. Het werkt ongeveer als een scriptbatcher
PetPerm

Ropa

Citaat van: Petperm op zo 11 04 2010, 21:02:07
Ropa
Probeer anders het volgende:
Maak met 'CUI' een nieuwe knop in een eventuele nieuwe toolbar aan. De macro die de knop moet bevatten is als volgt:
^C^C_saveas 2004 Y
Let op de spaties. Op die manier heb je de knop die je nodig hebt.

Echter, mag ik ook het volgende voorstellen: TrueConvert. Dat is gratis bij AutoDesk en met deze tool kan je elke tekening saven in de versie die wilt. Het werkt ongeveer als een scriptbatcher
PetPerm

@PetPerm
Ik ben eruit!   Ben even met jou optie aan het stoeien geweest. Hij werkte niet helemaal maar nu wel.
Het is onderstaande:
^C^Cfiledia;0;_saveas;2004;;Y;filedia;1;

de popup moest ff uitgezet worden ivm de naam van het bestand en er moeten 2 spatie of [ENTER]s tuusen 2004 en Y.
bedankt voor het meedenken.

FastFiber