FastFiber

macro

Gestart door thomasMidd, do 01 04 2010, 09:13:57

Vorige topic - Volgende topic

thomasMidd

Hey allemaal,

ben gisteren begonnen met het aanmaken van een macro.
ik wil hier eenvoudige bewerkingen mee aanmaken, dan iets complexere en vervolgens beginnen met het aanmaken van vba en lisp.

Mijn eerste macro zou zijn een polyline tekenen, en vervolgens rechtstreeks een move er aan toevoegen.
Dit heb ik al geschreven.

^C^Cpline \\;move \;

Op zich werkt het wel,  het enige probleem dat ik nog heb is dat mijn polyline slecht een enkele rechte lijn toelaat om te tekenen,  terwijl ik bv een veelhoek wil tekenen,  voor ik de move toepas.
Kan iemand mij helpen bij het verbeteren van deze macro en ook uitleggen wat ik fout gedaan heb.
Eventuele interessante sites met codes e.d. mag je hier ook alijd posten.

Van deze site heb ik voorlopig liggen leren:http://www.ellenfinkelstein.com/AutoCAD_tips_custom_command.html

Alvast bedankt
Thomas

Reimer

Een macro als deze voert exact de stapjes uit die jij vraagt:
^C^C=2x cancel
pline = het commando PLINE, bevestigd d.m.v. een spatie
\=user input (in dit geval punt1 van de pline
\=user input (in dit geval punt2 van de pline
;=enter (in dit geval het einde van het Pline commando
move = het commando MOVE, bevestigd d.m.v. een spatie
\=user input (in dit geval het selecteren van (een) object(en)
;=enter (in dit geval het einde van het Pline commando
het commando is nog niet afgerond. Je heb nu de mogelijkheid om de selectie te verplaatsen.

Met het bovenstaande wil ik uitleggen dat je geen mogelijkheid hebt om met deze marco een variabel aantal punten voor je pline te klikken. Hiervoor moet je echt met LISP of VBA werken. Je kunt wel meer punten aan je pline toevoegen door vaker "\" op te nemen. Dit heeft meestal geen nut.

Reimer

FastFiber