FastFiber

quickselect maar dan uitgebreid. (opgelost)

Gestart door marcelmaas, di 09 03 2010, 19:24:52

Vorige topic - Volgende topic

marcelmaas

Hi,

Ik wil zou een routine willen maken waarbij, als je op bijvoorbeeld een lijn klikt dan die bijbehorende laag geselecteerd word.
Dat kan met quickselect, maar als ik nu meerdere lagen wil selecteren moet ik nog een keer en nog keer quickselect gebruiken.
Daarbij moet je dan ook goed weten hoe de laag heet die je wilt selecteren.

Ik zou dus een routine willen waarbij je verschillende lijnen kunt aanklikken en dat dan die lagen waarop die lijnen staan getekend geselecteerd worden.

Heeft iemand een idee?

groeten Marcel..

H@rm

Marcel,

Als je alleen op layer wilt selecteren, dan kan dat al snel met het commando "layiso" hiermee houd je alleen de layer(s) over die je selecteert. De overige worden, afhankelijk van je instelling,  uitgezet of gelockt. Daarna kun je dus met de overige layers doen wat je wilt.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

marcelmaas

Hi Harm,

Die ken ik inderdaad al, maar daarmee worden andere lagen uitgeschakeld, en ik wil juist meerdere/verschillende lagen kunnen selecteren die ik daarna vanaf een ander punt in de tekening kan kopieren met basis punt

bart

select similar van het subscription advantage pack doet exact wat je wilt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

marcelmaas

En waar kan ik die vinden, is dat te downloaden, of staat op de installatie dvd?

groeten Marcel..

bart

als je subscription hebt kan je het o.a downloaden via het sleuteltje rechtsboven in het autocad (2010) scherm
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

marcelmaas

Hi Bart,

Toch leuk dat je zo weer achter dingen moet komen.
Er is namelijk niemand die hier bij ons op de zaak wist dat we op die manier aan extra software konden komen, omdat we subscription hebben.
Maar het werkt in ieder geval super.
Thanks voor de tip.

groeten Marcel..

sschevers

Marcel,

Heb je geen subscription dan kun je hier eens kijken
http://www.cad-tools.nl/tools/selo.html

greetz stephan

marcelmaas

Die kende ik nog niet, maar werkt inderdaad precies hetzelfde.
We hebben gelukkig wel subscription, dus ik had het pack al gedownload.

Toch bedankt voor de goeie tip.

groeten Marcel..

FastFiber