FastFiber

hallo mensen

Gestart door designer68, do 04 02 2010, 18:23:08

Vorige topic - Volgende topic

roy_043

Bijlage: 2PP_DWA_GEM_RWA-20100217.lsp
Ik heb een rotatie-optie toegevoegd: de optie "S". Deze optie werkt goed, maar omdat jouw blocks asymmetrisch zijn, zijn de resultaten niet zoals gewenst. Het is daarom nodig om voor de richting "Rechts naar Links" aparte recepten te maken. In het bijgevoegde bestand heb ik dit gedaan voor de mij bekende recepten. Wijzigingen die jij tussendoor hebt uitgevoerd moeten vanzelfsprekend nog verwerkt worden in dit nieuwe bestand.

designer68

Roy,

Zo had ik hem ook ongeveer gedaan.
Ik begrijp de receptmethode goed nu, en het is gewoon van R naar L benoemen van blocks met attributen.
Ook is het gelukt met in kader selecteren en snappen op midpoint line en rotate 180 gr.

die 180 gr heeft hij nodig anders komt het idd onder de lijn te hangen.
dank je voor je hulp.

groet jan-pieter

designer68

Het is wel mooi hoor Roy, want als je de blocks omwisseld in de lisp bijv bob1_gem en eindput_gem eindigd hij gewoon weer op een eindput met van Rechts naar Links.
Toppie lisp.

designer68

klopt niet helemaal, moet ik even block hernoemen in dat recept en insertionpoints veranderen, maar is geen probleem.
thanx. :wink:

roy_043

Bijlage: 2PP_DWA_GEM_RWA-20100217B.lsp

Ik had nog een kleine ingeving :idea:. Het is ook mogelijk om bij "Van Recht Naar Links" tekenen de aangeklikte punten in het programma om te wisselen. Hiervoor heb ik de optie "F" toegevoegd, de rotatie-optie "S" is gewoon gehandhaafd.
Voordeel: je hoeft niet van elk recept een tegenligger-variant te maken.
Nadeel: Als je "Van Recht Naar Links" tekent worden de attributen "Van Links Naar Rechts" opgevraagd.

designer68

hallo

is hem niet helemaal.
de dwg die ik heb gestuurd nu met attributen is van links naar rechts.
deze moet ik maken van rechts naar links.
zodat de bob 1 eerst komt en de put weer op het eind.
volledige spiegelbeeld dus van deze maar met de tekst goed.

denk dat ik zelf een nieuwe streng moet tekenen met de ins. points op andere plaatsen.

designer68

als ik hem klaar heb zal ik hem even posten, kan je zien hoe ik het gedaan heb.
alhoewel ik ervan overtuigd ben dat dat voor jou niets nieuws is :lol:

hierna ga ik aan de gang met een lisp proberen te maken of aan te passen om huisaansluitingen te tekenen.
dus vanaf een 0 punt op zelf in te geven afstanden uitleggers haaks op het hoofdriool en dat ik de lengtes van de uitleggers ook kan ingeven.
denk dat ik dan het snelste kan door van een uitlegger een block te maken.
ook moet ik zelf kunnen aangeven of hij naar links of rechts getekend moet worden.

als dat gelukt is kan ik ze zo bematen met keting bemating.

designer68

Bij deze zoals beloofd de lsp met de dwg die ik heb aangemaakt voor de riolering met de Lisp die je gegeven hebt Roy.
Aangepast naar links en rechts.
werkt naar behoren, prima

Groet, Designer

designer68

wat ik nog wel vaag vind is dat ik de tijdelijke lagen putten en info weg weg wil laten en gewoon in de current layer wil meenemen.(ivm vervuiling)
had het geprobeerd zoals hier :("RioolTypeBw"
      ("L" "")
        ("B" "")              "bob1_bw"    1 1 0 "R")
        ("E" "")              "eindput_bw" 1 1 0 "R")
        ("M" "")              "diam_bw"    1 1 0 "R")
    )

toch houdt hij de laag vast met putten en info, terwijl dat nergens meer gedefinieerd staat naar mijn idee.

roy_043

Probeer het eens hiermee:
    ("RioolTypeBw"
      ("L" "")
        ("B" ""         "bob1_bw"    1 1 0 "R")
        ("E" ""         "eindput_bw" 1 1 0 "R")
        ("M" ""         "diam_bw"    1 1 0 "R")
    )

designer68

Thanx.

Dat is hem.

Opgelost. :vreegoe:

roy_043

Beste designer68,

Voordat je de blocks die jij nu hebt gemaakt in heel tekeningen gaat plaatsen wil ik je adviseren om de kwaliteit (nauwkeurigheid) ervan eens kritisch te bekijken. En de grote vraag is natuurlijk: Waarom gebruik je meervoudige offsets om vlakken te arceren i.p.v. een solid hatch?
Voorbeeld:
RWAPUT bevat 120 lijnen (alle lijnen zijn dubbel getekend) die 15 steeds kleinere vierkanten vormen. Er zijn daardoor wel heel veel punten waarop je verkeerd kunt klikken! Dit block zou ook uit 1 omtrek (polyline) en 1 solid arcering kunnen bestaan. Of uit 1 2D-solid!

Groet, Roy.

designer68

Roy

De blocks bestonden al, komen uit een conversie van een ander tekenpakket die hier gebruikt wordt.
Om hetzelfde uiterlijk te houden heb ik ze opgeslagen als wblocks.
Arceren met solid is geen optie, als ik converteer verliest hij de arcering.

Groet, designer.

designer68

designer68

By the way.

AutoCAD is niet ons tekenprogramma, die heb ik alleen even gebruikt om een kaart te genereren voor naar extern.
Dus ben bijna uit getekend met AutoCAD.
Heb het gebruikt, omdat je hier productiever mee kunt zijn dan met ons reguliere programma.

Groet Designer

FastFiber