yoin

Kenny van Lent

Hallo,

Graag zou ik mijn polyline automisch naar de achtergrond zien gaan zodat waar ik overheen teken met de polyline kan blijven zien voor nog meer efficientie.

Nu teken ik de polyline en moet telkens de polyline selecteren en draw to back doen.

Hartelijk bedankt voor uw tijd

Met vriendelijke groet,
K. van Lent

roy_043

Ik zie twee mogelijkheden:

1.
Geef de lijnen etc. die je wilt overtekenen (tijdelijk) een lineweight en zit de variabele LWDISPLAY op 1. De geselecteerde dingen hebben nu een zichtbare breedte waar je met een polylijn met een kleiner (default) lineweight overheen kunt tekenen. Voordeel is dat je niet alleen blijft zien wat je overtrekt maar ook kunt zien waar je bent gebleven.

2.
Gebruik één van deze lisps:
PlineToBack: doet wat jij vraagt, maar je kunt niet zien waar je bent gebleven.
PlineToBackAlt: idem, maar omdat de nieuwe polylijn een bepaalde global width krijgt kun je hier wel zien waar je bent gebleven.(defun c:PlineToBack ( / )
(command "_.pline")
(while (> (getvar "cmdactive") 0) (command pause))
(command "_.draworder" "_last" "" "_back")
(princ)
)

(defun c:PlineToBackAlt ( / oldPlinewid)
(setq oldPlinewid (getvar "plinewid"))
(setvar "plinewid" 1)
(command "_.pline")
(while (> (getvar "cmdactive") 0) (command pause))
(command "_.draworder" "_last" "" "_back")
(setvar "plinewid" oldPlinewid)
(princ)
)

Kenny van Lent

Hartstikke bedankt roy_043!  :vreegoe:

Jouw lisp staat nu op mijn M1 -> G9 knop van mijn Logitech G15 keyboard!  :D
Hartstikke makkelijk en bespaart een hoop frustratie! Nooit meer dat saaie herhalende commando, geweldig!

Met vriendelijke groet,
K. van Lent

veebee

bij ons zitten bijna alle commando's onder een knop of icoon.
in het programma dat hieronder zit, kun je natuurlijk een regeltje opnemen dat de draworder instelt.
dit doen wij onder andere bij het commando bhatch, zodat deze naar de back-ground wordt gezet.
let wel op bij move en copy.
dan wordt de draworder wel eens veranderd.