FastFiber

TSPACEINVADERS

Gestart door Manu, di 06 10 2009, 14:28:07

Vorige topic - Volgende topic

Manu

nee serieus... had iemand al ooit dit commando in AutoCad gebruikt? ..  :lachen:

Het commando zoekt naar textelementen die 'gehinderd' worden door andere entiteiten (lijnen, block's.. ed) om die in een selectieset op te nemen.. soms handig om die dan via draworder naar de voorgrond te brengen...

D'r zal daar binnen AutoDesk iemand ergens op een blauwe maandag nog wat aan het bekomen zijn geweest van 't weekend... de naam alleen al : 'TSPACEINVADERS'..  :nigoe:

Manu

AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Kenny van Lent

hartstikke bedankt Manu! Dit kan ik gebruiken  :mrgreen: :vreegoe:

Volgens mij een Star Trek fan ofzo?  :lol:

Manu

hahaha .. ik ben toch ergens een beetje opgelucht dat er binnen gans AutoDesk nog tenminste 1 persoon wat gevoel voor humor heeft...  :wink:   zouden er trouwens nog van dergelijke commando's zijn met zo'n vreemde namen?

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

H@rm

Het lijkt mij een heel handig commando. Als ik het zou kunnen gebruiken. Dat wil zeggen dat het eindigd met
" 7 objects were placed in the current selection set.".
Ik heb geprobeert met (ssget) Previous deze selectie weer te selecteren om background mask te activeren. Maar ik krijg de selectie niet "actief"
Wat doe ik (behehalve dit) fout?

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Manu

H@rm,

Alle teksten worden op het einde al opgenomen in een selectieset, maar een BackgroundMask kan je enkel toepassen op MText (dus niet op gewone Text).. dus dien je vlak na de uitvoering van TSPACEINVADERS in de propertiesdialoog enkel de MText te selecteren.. Nu zal de optie BackgroundMask wel verschijnen in de propertiesdialoog..

succes,

Manu
Sketchup 4-5-6

H@rm

Hoe het kan snap ik nog niet maar het werkt gewoon goed.

Ik had in eerste instantie wel de selectie visueel gecontroleerd en enkele er uit gegooid. Maar na de tip van Manu werkt het toch.

Bedankt

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

hubruja

Er is nog een commando wat wel leuk klinkt: OVERKILL.
Dit commando gebruik ik regelmatig om tekeningen op te schonen en vaak worden ze ook kleiner.
Althans als er veel keer hetzelfde boven op elkaar staat.

Gewoon: OVERKILL [enter], ALL [enter] en [OK]

In acad 2012 gaat het overigens een stuk sneller dan in 2010.
A progammer is a device to turn coffee into programms.

jo-king

tja,

dan heb je de klassiers ook nog he;.

OOPS

en

BATTMAN

:lol:
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional