yoin

nic1

Hallo,

Is het bv. mogelijk om het tooltje rectangle al de @ toe te voegen zodat als je op de knop drukt het niet iedere keer nodig is om BV. @100,100
maar enkel 100,100

Groetjes,

Nic

julien

Lijkt me wel leuk, maar ik geraak er niet...
Ik zit aan (defun C:r+ ()
   (command "rectangle"
    (getpoint "\nStarpunt: ")
    hier moet ergens die '@' staan denk ik    
    )
 (princ)
)

Beli Mawr

Hmz, dat zou ik niet doen, het gaat een beetje in tegen de hele denkwijze bij autocad, als je incrimenteel gaat programmeren moet je steeds @ gebruiken, het is als een automatisme en kost ook geen tijd (allé, het kost je ergen een fractie van een tiende van een seconde, verwaarloosbaar dus).

Wat dan als je de x-coördinaat en de Y-coördinaat hebt van het beginpunt en die coördinaten voor het eindpunt, dan moet je steeds die verschilwaarden gaan berekenen wat je dan weer tijd gaat kosten en de kans op fouten erg vergroot.

Het beste is imho gewoon met het @ teken blijven werken, dat is het beste dat je kunt doen.

Nog wat, als je dan op een andere pc tekent zul je automatisch meer geneigd zijn om (als je bv. een rechthoek van 100 lang en 130 breed) om het volgende in te geven:
command:rec
Specify first corner point or [Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/Width]:
Specify other corner point or [Dimensions]:100,130

Op een andere pc zou je dan een rechthoek krijgen met de volledige verkeerde afmetingen.

Wat je wel kunt doen is bij "Specify other corner point or [Dimensions]:" "d" ingeven en dan de lengte en de breedte ingeven, dan kun je nog kiezen in welk kwadrant de rechthoek moet liggen.
Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

TeQnologie

Beli Mawr

Citaat van: TeQnologie"imho"??   :roll:
Betekend "In my humble opinion", ofwel "het beste is, bij mij weten, gewoon met het @ teken blijven werken.
Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

TeQnologie

Manu

Nic, probeer deze lisp eens....

; REC.lsp
; Draws a rectangle from user entered length and width

(defun c:rec ()
(initget 15)               ;error checking
 (prompt "\nSelect bottom-left corner of rectangle:")  ;prompt
(setq pt1 (getpoint))
 (setq d1 (getstring " \nLength in x direction:"))
 (setq d2 (getstring " \nLength in y direction:"))
(setq x1 (strcat "@" d1 "<0"))
(setq y1 (strcat "@" d2 "<90"))
(setq x2 (strcat "@" d1 "<180"))
(command "line" pt1 x1 y1 x2 "c")
)
(c:rec)

nic1