FastFiber

ACAD 2008 + Export Layout to Model

Gestart door Manu, do 24 09 2009, 09:55:57

Vorige topic - Volgende topic

Manu

Ik merk net dat de functie 'Export Layout to Model' in mijn 2008-pakket 'verlopen' (expired) is.. :shock:
En hier http://autodesk.blogs.com/between_the_lines/2007/04/autocad_export_.html staat toch duidelijk vermeld dat deze funtie standaard in 2008 zit...
Zijn er andere 2008-gebruikers die dit ook voorhebben?

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

HofCAD

Beste Manu,

Ik kan het niet controleren, maar het commando EXPORTLAYOUT
moet er volgens mij standaard er in zitten.
Dus heel vreemd.
Kun je niet het express tool commando CHSPACE gebruiken.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

Manu

Hey HofCad,

CHSPACE is niet toepasbaar voor meerdere viewports.. en verschilt dus nogal qua resultaat..
Maar intussen werd me een en ander duidelijk... hier :http://autodesk.blogs.com/between_the_lines/2007/07/autocad-export-.html zie je dezelfde AutoDesk-blog waarin nu plots gemeld wordt dat deze functie opeens pas vanaf release 2009 zal worden ingebakken... :roll:

Mijn opinie : De 2008-release viel qua vernieuwing wat magertjes uit.. dus men lanceerde hier en daar wat echte nuttige add-onn's .. laat dan de klant toehappen .. en meldt daarna doodleuk dat diezelfde klant (voor de schamele prijs van een subsciptionabonnement) die extra's pas een jaartje later zal kunnen blijven gebruiken..

Probeer nu maar eens bovenstaande te evalueren zonder de woorden 'AutoDesk + bloatware' te gebruiken...

diepe diepe zucht....

Manu
Sketchup 4-5-6

Reinier

Is dit nog steeds zo? Ik heb dit namelijk ook, waardeloos, maak veel gebruik van exportlayout...

De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

Manu

tja, de kans dat ik dat ooit nog aan de praat krijg lijkt me biezonder klein.... :(

Sketchup 4-5-6

Reinier

Citaat van: Manu op ma 05 10 2009, 16:18:42
tja, de kans dat ik dat ooit nog aan de praat krijg lijkt me biezonder klein.... :(

Heb je ook een oplossing?
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

Manu

Helaas... neen... en dat blijft jammer..
Sketchup 4-5-6

Reinier

Citaat van: Manu op ma 05 10 2009, 16:34:28
Helaas... neen... en dat blijft jammer..

Echt niemand?.. ik ben dit echt nodig, Ik moet allemaal layout's veranderen naar model tekeningen....

Wie helpt me....!!!

H@rm

Citaat van: Reinier op di 06 10 2009, 09:38:35
Echt niemand?.. ik ben dit echt nodig, Ik moet allemaal layout's veranderen naar model tekeningen....

Wie helpt me....!!!

Misschien ACAD2009 aanschaffen?
Als het niet al teveel tekeningen zijn een forumlid vragen.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Reinier

Citaat van: H@rm op di 06 10 2009, 09:52:53
Misschien ACAD2009 aanschaffen?
Als het niet al teveel tekeningen zijn een forumlid vragen.

Michel

Het is een dagelijks aktie :-S .... en vandaag ca. 30 stuks... :-S

bart

http://www.jtbworld.com/lisp.htm

op bovenstaande site staat een toolje dat apparte tekeningen maakt van elke layout
LayoutsToDwgs.lsp

probeer het eens mischien is het voor jouw genoeg
ik heb hem even in 2008 getest en daar werkt hij ook in
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Manu

Bart,

Bedankt voor de link.. doch deze lisp heeft toch een heel andere funtie :

;;;   Creates drawings of all layouts.
;;;   Only one layout at a time is saved, the rest are deleted.
;;;   This is handy when you want to save to pre A2k versions.
;;;   The new drawings are saved to the current drawings path
;;;   and overwrites existing drawings.

Het handige aan de originele ExportLayout was het enkel al het zichbare van een layout exporteerde in de MODELSPACE van een nieuwe tekening, zodat je in feite een stripped versie verkreeg.. bv handig om verschillende revisie's van tekeningen bij te houden...

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6