FastFiber

Inladen kadata-file

Gestart door -Laura-, wo 09 09 2009, 13:40:31

Vorige topic - Volgende topic

-Laura-

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem m.b.t. het inladen van kada-files.
Wanneer ik deze inlaad in auto-cad, veranderd de schaal namelijk, hij verkleint de tekening 1000x...
Terug verschalen is geen optie, en ook niet mijn intentie, want dan veranderen de coördinaten.

Wanneer ik een block invoeg (bijvoorbeeld een schaalbalk), dan is deze ook veel kleiner en moet ik deze ook verschalen..

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

TTB

Waarschijnlijk een kwestie van UNITS instellingen. (mm of meters)

Groeten en succes.
Peter

silverster

Citaat van: -Laura- op wo 09 09 2009, 13:40:31
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem m.b.t. het inladen van kada-files.
Wanneer ik deze inlaad in auto-cad, veranderd de schaal namelijk, hij verkleint de tekening 1000x...
Terug verschalen is geen optie, en ook niet mijn intentie, want dan veranderen de coördinaten.

Wanneer ik een block invoeg (bijvoorbeeld een schaalbalk), dan is deze ook veel kleiner en moet ik deze ook verschalen..

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

staan de coordinaten dan wel goed dan wanneer de tekening verkleint worden zo ja zal het waarschijnlijk op te lossen door het commando insunits en dan de goede units in te vullen

mrbeegee

Ik heb ook veel problemen gehad met het insterten van blocken. Deze kwamen soms binnen met verschillende schalen van onderdelen van blocken!
Omdat ik ook met tekeningen in meters en tekeningen in mm te maken heb, heb ik de blocken EN de atributen allemaal in unitless gemaakt. Deze worden hierdoor ook niet meer verkeerd verschaalt.

Wat bedoel je precies met kada-files? Hoe haal je deze binnen?