FastFiber

formules invoeren

Gestart door reneke, wo 22 07 2009, 10:20:27

Vorige topic - Volgende topic

reneke

Grootste nadeel van Autocad is het gemis aan het rechtstreeks invullen van formules. Als je bijvoorbeeld een contour ingeeft kun je niet '50+50' invoeren. Enige omweg die ik ken is via lisp (+ 50 50), maar daar wordt je ook niet vrolijk van. Vooral een gemis als je ook met een 3D pakkket gewend bent waarin dit standaard is; dan valt pas op hoe handig dit is.

Tips?
rene

Joop

type voordaat je de som invoerd eerst even CAL
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

reneke

CAL? Ja, dan kan ik net zogoed mijn rekenmachine gebruiken. Het antwoord wil ik niet hoeven onthouden/overtypen.

HofCAD

Citaat van: reneke op wo 22 07 2009, 13:01:54
CAL? Ja, dan kan ik net zogoed mijn rekenmachine gebruiken. Het antwoord wil ik niet hoeven onthouden/overtypen.

Beste Reneke,

Zowel bij CAL (commandoregelvorm) als bij QUICKCALC (dialoogboxvorm) hoef je niets te onthouden
of over te typen.
Bij het het commando QUICKCALC heb je de knop Apply en de knop Paste Value to Command Line.
Ook bij de  Microsoft Calculator CALC hoef je niets te onthouden/overtypen, daar je bij de Tab Bewerken je
de knop van Kopiƫren hebt en de waarde kan plakken op de commandoregel van AutoCAD.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

EddyBeerke

Citaat van: Joop op wo 22 07 2009, 12:20:58
type voordaat je de som invoerd eerst even CAL

Een toevoeging:

Gebruik eens: 'CAL (met de ' ervoor)
Voorbeeld:

Command: line
LINE Specify first point:
Specify next point or [Undo]: 'cal
>>>> Expression: 1.25*3
Resuming LINE command.
Specify next point or [Undo]: 3.75
Specify next point or [Undo]:
Command:

Na het invoeren van de berekening een enter geven en ACAD gaat ook verder met het commando ->> Resuming LINE command
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

FastFiber