FastFiber

Wie kijkt er even..?

Gestart door marcelmaas, wo 15 07 2009, 12:40:26

Vorige topic - Volgende topic

marcelmaas

Hi,

Wie zou er even naar bijgevoegde tekening willen kijken, en mij kunnen vertellen waarom deze tekening zo traag is.
Hij is namelijk heel traag bij het scrollen en het pannen als je wat ingezoomd staat.

Ik hoor het graag, want ik weet het namelijk niet.

Alvast bedankt voor de moeite.!!!

groeten Marcel..

Wimhardeman

Ik zie hier niets vreemds en hij werkt volgens mij gewoon zoals het hoort.
misschien iets met het geheugen?

Misschien werk ik wel heel traag zodat het mij niet opvalt :lol:

mrbeegee

Hier ook niets vreemds.
Wellicht heeft het met het lettertype te maken wat ik niet geladen kon worden; AkzidenzGroteskBQ-Light
Vervang dit eens in de verschillende style en kijk of je er nog steeds last van hebt.

gr.beegee

Atwist

Hallo Marcelmaas,

Ik heb de tekening ook bekeken, zowel met Acad 2004 als 2008 loopt deze als een trein.
Atwist

AutoCad 2008.

Joop

Het licht denk ik aan de inhoud van de tekening.
Je hebt 4620 elementen in de tekening, waarvan 2489 blokken met mtext.
Elke keer als je in- of uitzoomd moet autocad  alles opnieuw tekenen cq een ander beeld opbouwen.
Als je rustig in zoomd met de muiswiel merk je dat als er minder elementen in het scherm staan het zoomen ook sneller gaat.

Ik heb geprobeerd van de mtext in de blokken gewone text te maken en dit heeft inderdaad qua snelheid enigszins geholpen.

Als je "boel" explodeerd is het probleem geheel over, maar dan staat de text niet goed.

Dus een goede oplosing is:
===> Maak de blokken opnieuw met gewone tekst.
===> Explodeer na plaatsing de blokken.

Succes,

Joop
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

marcelmaas

Hi Joop,

We hebben in de blockteditor het tekst font veranderd naar txt.shx en nou is het zo goed als verholpen.
Hij is nou in ieder geval een heel eind sneller.
Zo is er heel goed mee te werken, en volgens mij zou het niet veel sneller kunnen.
Dus ik ben hier heel blij mee!!!

Bedankt voor de hulp, en vooral zo snel ook.
Nou kan ik vandaag teminste nog wat doen ook  ;-)

groeten Marcel..

roy_043

Beste Marcel,

Het is handiger om het font niet in de mtext zelf vast te leggen maar gebruik te maken van een tekststijl. Je bent dan veel flexibeler. Het omschakelen naar een ander font was dan veel gemakkelijker geweest...  :roll:

Groet, Roy.

marcelmaas

Hi Roy,

Je hebt helemaal gelijk, en dat is iets waar we binnen ons bedrijf al een paar weken geleden achter zijn gekomen dat dat soort dingen nog niet geregeld zijn.
En ja zoals je al zei dan zou het sneller geregeld zijn.
Ik ben zelf bezig met het opzetten van een .dwt standaard, en daarin komen ook de diverse stylen in vastgelegd.
We zijn momenteel nog wat aan het stoeien over welke lagen we standaard willen hebben.
Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

groeten Marcel..

FastFiber