FastFiber

is dit normaal?

Gestart door karel1971, za 14 03 2009, 21:02:04

Vorige topic - Volgende topic

karel1971

Begin februari heb ik de trial-versie van acad 2009 toegekregen. Nu heeft mijn werkgever acad 2009 aangeschaft en heb ik een probleem.
in de trial versie had ik een bib aangemaakt met steigeronderdelen en had deze net voor de proefperiode afliep in een map geplaatst in mijn documenten.
Nu heb ik acad 2009 geinstalleerd en begin meteen, na 15min springt mijn tekening weg. Ik doe zoom extends,de tekening komt terug maar eens ik een bewerking wil doen verdwijnt mijn tekening ergens ver weg, inzoomen met de muis lukt niet maar met zoom extends wel maar dat is dan ook alles.
Komt dat dan door ik mijn blocks  en template in de trialversie gemaakt heb of zo??
Of zal het beter zijn  er alles af te halen en te herbeginnen?

Ik werk met vista home premium.

Karel.

bart

Het probleem is als het goed is niet de 30 dagen trail.
Dat is een proefperiode waarin je autocad volkomen normaal
kunt gebruiken zonder beperkingen of effect op je tekening.
In het verleden hebben wij meerdere malen een nieuwe tekenaar de eerste paar dagen met een trail laten werken in afwachting van een extra licentie
dit heeft nooit problemen opgeleverd.

Probeer je probleem eens wat nauwkeuriger te beschrijven of plaats een tekening/block op de site welke problemen geeft.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

karel1971

Ik ben dus sinds dit jaar aangenomen als tekenaar in een steigerbouwbedrijf. Om te proberen had ik de trialversie van acad 2009 verkregen. Daarin had ik een bib gemaakt met de meeste steigeronderdelen die we hebben (dat zijn bvb. staanders (je kent dat wellicht wel als die stalen buizen met ringen om de 50cm),liggers,vloeren,....). Na enige tijd zagen we dat dit wel interssant was en vorige week acad2009 (de stand alone versie) aangekocht. Ik had het design center gekopieerd naar mijn documenten daar ik dacht dat ik de trialversie zou moeten verwijderen en zo dus al het werk dat ik er reeds ingestoken had om mijn bib te maken niet zou verliezen.
Nu was ik vorige week begonnen met het uittekenen van een stelling,ik zet de spindels uit(voetstukken),zet er een staander op (3meter ofte 300du) en kopieer deze nog 2maal op elkaar zodat ik 9m staander heb.Deze kopieer ik dan ongeveer nog 20 maal volgens de lengte van de gevel.De gevel wordt voorgesteld adv een lijn daar ik alleen de contour van het gebouw nodig heb.
Ik wil mij in topview zetten om alles wat van de steiger nu staat 70du te "offsetten" en sindsdien is er niks meer mee aan te vangen,de tekening blijft telkens "wegspringen" ergens in het tekeningveld en zoals ik zei met zoom extends krijg ik ze wel nog terug maar dat is alles.

De staanders zijn cylinders van 5du(ik heb mijn units wel in cm gezet) diameter op 300du met daarin nog eens 6 cylinders van 10du diameter op 1du .

Ik hoop hiermee een beetje duidelijker te zijn.
Als het nog niet duidelijk genoeg is zal ik morgen de tekening er bijzetten.
Karel.

Manu

Karel,

Je tekening (of toch een deeltje ervan) posten lijkt me echt nodig..
Kun je aangeven wanneer je tekening "wegspringt"? Gebeurt dat tijdens het copieren of er vlak na, bij het zoomen?
Een AUDIT of een RECOVER op je tekening kan alvast geen kwaad..
Wanneer je een een deel van je tekening als block wegschrijft en die dan opend, heb je dan nog steeds je probleem?

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6