FastFiber

aanschaf nieuwe pc

Gestart door Matthias, wo 04 03 2009, 14:09:27

Vorige topic - Volgende topic

Matthias

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek om nieuwe pc te kopen maar had graag van jullie cadfans graag eens geweten welke ik hiervoor het beste aanschaf op vooral grafisch autocad en dergelijk soepel te laten draaien.
Info over werkgeheugen, DDR, grafische vermogen, Mhz, enz zijn altijd welkom

In bijlage de laptop die ik zou willen aanschaffen, het moet wel laptop zijn om mee te kunnen nemen naar mijn klanten.

Mvg
Landschaps- en tuinarchitect

julien

Mooi speelgoed, maar ik vrees dat het ook eerder als duur speelgoed bedoeld is.
Die grafische kaart bijvoorbeeld is heel goed om spelletjes te spelen, maar zou minder zijn om CAD applicaties te draaien.

Ik weet niet of het al bestaat in laptops, maar ik zou zeker de aanschaf van een SSD ipv 1 van de harde schijven overwegen.

ArcoLux

Citaat van: Matthias op wo 04 03 2009, 14:09:27
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek om nieuwe pc te kopen maar had graag van jullie cadfans graag eens geweten welke ik hiervoor het beste aanschaf op vooral grafisch autocad en dergelijk soepel te laten draaien.

In bijlage de laptop die ik zou willen aanschaffen, het moet wel laptop zijn om mee te kunnen nemen naar mijn klanten.

Mvg

Als je echt een professionele laptop wilt kijk eens bij 'XXODD' hier kun je zelf bepalen wat je hebben wil en hoe duur je het maken wil.
Nadeel: ze zijn niet goedkoop en zwaar.  Voordeel: je kunt ze gebruiken als een desktop, garantie is goed.
Je kunt er zeer goed AutoCad op draaien - uiteraard wel afhankelijk van de gekozen uitvoering.
Ik heb al 2,5 jaar (toen de duurste met de meeste mogelijkheden) een laptop van hen in gebruik, werkt nog steeds perfect met AutoCad en/of de zwaarste software.
"kost wel wat maar je hebt ook wat".
(ik ben trouwens geen verkoper maar een zeer tevreden gebruiker van deze laptops)

groet,
Arcolux

Matthias

Citaat van: julien op wo 04 03 2009, 14:18:14
Mooi speelgoed, maar ik vrees dat het ook eerder als duur speelgoed bedoeld is.
Die grafische kaart bijvoorbeeld is heel goed om spelletjes te spelen, maar zou minder zijn om CAD applicaties te draaien.

Ik weet niet of het al bestaat in laptops, maar ik zou zeker de aanschaf van een SSD ipv 1 van de harde schijven overwegen.

Hallo Julien,

Ja inderdaad niet goedkoop, 1770 euro ofzo als ik me niet vergis.
Wat wel goed is voor mij is het feit van het 20,1 inch scherm, ik werk graag op een groot scherm.

Ik heb nu een acer aspire 1710 die 4,5 jaar oud is en nog perfect draait(ik werk wel nog met autocad 2006...)
Maar photoshop, sketchup, allemaal geen probleem.
In der tijd voor deze laptop 2400 euro betaald en dit wil ik gerust terug doen maar ik vind gewoon geen krachtige laptop meer....

Ik werk ook graag met 2 schijven, één voor software één voor alle documenten, mijn laptop nu weegt dan ook 10,5 kilo.

mvg

Matthias

Citaat van: ArcoLux op wo 04 03 2009, 20:49:39
Citaat van: Matthias op wo 04 03 2009, 14:09:27
Hallo iedereen,

Mvg

Als je echt een professionele laptop wilt kijk eens bij 'XXODD' hier kun je zelf bepalen wat je hebben wil en hoe duur je het maken wil.
Nadeel: ze zijn niet goedkoop en zwaar.  Voordeel: je kunt ze gebruiken als een desktop, garantie is goed.
Je kunt er zeer goed AutoCad op draaien - uiteraard wel afhankelijk van de gekozen uitvoering.
Ik heb al 2,5 jaar (toen de duurste met de meeste mogelijkheden) een laptop van hen in gebruik, werkt nog steeds perfect met AutoCad en/of de zwaarste software.
"kost wel wat maar je hebt ook wat".
(ik ben trouwens geen verkoper maar een zeer tevreden gebruiker van deze laptops)

groet,
Arcolux

Enig idee over de service, ik zit nu namelijk bij een klein computer bedrijfje die alles voor mij perfect regelt. Als er iets aan is heb ik hem de dag zelf nog terug...

Heb je toevallig link waar ik de laptop zelf kan samenstellen vinden het niet direct voor laptops wel voor vaste pc's?

Mvg

ArcoLux

[/quote]

Enig idee over de service, ik zit nu namelijk bij een klein computer bedrijfje die alles voor mij perfect regelt. Als er iets aan is heb ik hem de dag zelf nog terug...

Heb je toevallig link waar ik de laptop zelf kan samenstellen vinden het niet direct voor laptops wel voor vaste pc's?

Mvg
[/quote]

ik zit ook bij een klein computer bedrijfje, XXODD levert alleen via een dealer-netwerk, dit computer bedrijfje was geen dealer maar mocht de laptop toch leveren.
De garantie ervaring die ik heb is de volgende: ik had de laptop besteld met pixel-garantie, bij binnenkomst bleek er toch een dode pixel in het scherm te zitten, omdat ik de laptop binnen 2 dagen mee moest nemen naar buitenland was er weinig tijd.
Na een telefoontje van mijn computer leverancier naar de servicedienst van XXODD mocht ik dezelfde dag nog langs komen (ze zitten in de buurt van Amsterdam).
Bij aankomst daar werd de laptop direct in ontvangst genomen, ik kon wachten of na een uurtje terug komen.
Na een uurtje stond er al een nieuwe laptop voor mij klaar. Dit is inmiddels wel 2,5 jaar geleden.
Ik weet niet of ik de link mag plaatsen anders moet Julien hem maar weg halen.
http://www.xxodd.nl/index.php?p=categorie&ID=24

Groet,
Arcolux

saasken

deze laptops interesseren me ook wel.
Ik was al de hele tijd aan het kijken naar apple aangezien er geen 1 bekend merk is van laptops dat me kan bieden wat ik zoek.
Maar dit bedrijf heeft wel wat spek voor mijn bek in de toonzaal staan precies...
Maar het is dus zo dat ze niet leveren in belgie?
Ik ben zelfstandige en zou dus graag mijn btw terug trekken wanneer ik mij een laptop aanschaf dus iemand een ideetje of er ook dealers in belgie zijn?

mvg

jelle

ArcoLux

Citaat van: saasken op do 05 03 2009, 23:05:40
Ik was al de hele tijd aan het kijken naar apple aangezien er geen 1 bekend merk is van laptops dat me kan bieden wat ik zoek.
Maar dit bedrijf heeft wel wat spek voor mijn bek in de toonzaal staan precies...
Ik ben zelfstandige en zou dus graag mijn btw terug trekken wanneer ik mij een laptop aanschaf dus iemand een ideetje of er ook dealers in belgie zijn?

mvg

jelle

Kijk op de site of neem telefonisch contact met ze op, ze zullen zeker wel leveren in België of misschien ook een verkoopafdeling in België hebben.
Mogelijk kun je een dealer-schap in België krijgen.

groet,
Arcolux

bart

Citaat van: Matthias op do 05 03 2009, 20:05:12

Ja inderdaad niet goedkoop, 1770 euro ofzo als ik me niet vergis.
Wat wel goed is voor mij is het feit van het 20,1 inch scherm, ik werk graag op een groot scherm.

Ik heb nu een acer aspire 1710 die 4,5 jaar oud is en nog perfect draait(ik werk wel nog met autocad 2006...)
Maar photoshop, sketchup, allemaal geen probleem.
In der tijd voor deze laptop 2400 euro betaald en dit wil ik gerust terug doen maar ik vind gewoon geen krachtige laptop meer....

Ik werk ook graag met 2 schijven, één voor software één voor alle documenten, mijn laptop nu weegt dan ook 10,5 kilo.

mvg
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

bart

Ik zou voor een laptop met een wat kleiner scherm gaan. 17"

En er een docking met muis toetenbord en groot scherm en een externe tweede harddisk (backup)
(het liefst aangesloten op een externe sata port ipv. usb)

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Matthias

Citaat van: bart op vr 13 03 2009, 10:28:44
Ik zou voor een laptop met een wat kleiner scherm gaan. 17"

En er een docking met muis toetenbord en groot scherm en een externe tweede harddisk (backup)
(het liefst aangesloten op een externe sata port ipv. usb)

Inderdaad een zeer goed idee.
Hieronder de link naar de pc die mijn computerwinkel voorstelt. Ik vroeg om een 'straf machin' en andere bijkomende zaken

Enige commentaar van kenners?

Hier de samenstelling (onderaan de links naar de twee pc's)

pc: notebook 8730w (Core 2 Xtreme) (vraagprijs : 3699 euro!!) of notebook 8730w (core 2 Duo T9600 (vraagprijs : 2150 euro!!)
scherm: Samsung LS24TW (vraagprijs 265 euro)
harde schijf: 2e Harddisk 500 GB sATA 7200 rpm ivp 5400 (vraagprijs 115 euro)                                             
docking: Toshiba Dynadock DVI / usb / sound / lan (vraagprijs 109 euro)

Wat er dus op neer komt dat mijn bankrekening geplunderd is en ik dus geen foute keuze wil maken?

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/sm/WF25b/321957-321957-64295-3329741-3329741-3784202.html
en
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/sm/WF06b/321957-321957-64295-3329741-3329741-3784202-3895897.html

Mvg

en alvast bedankt voor jullie reactie!

Matthias

Citaat van: ArcoLux op do 05 03 2009, 23:22:41
Citaat van: saasken op do 05 03 2009, 23:05:40

mvg

jelle

Kijk op de site of neem telefonisch contact met ze op, ze zullen zeker wel leveren in België of misschien ook een verkoopafdeling in België hebben.
Mogelijk kun je een dealer-schap in België krijgen.

groet,
Arcolux

Ik heb even nagevraagd, ze leveren wel aan Belgie maar hebben hier geen verdeelpunt.
Ik kan dan moeilijk als er iets aan mijn pc is, iedere keer naar nederland rijden ofzo.

Bedankt voor de info, ik zal xxodd eens aanraden een verdeelpunt in Belgie te maken.

Mvg

FastFiber