FastFiber

Commando's of icoontjes gebruiken

Gestart door Beli Mawr, wo 01 12 2004, 22:34:47

Vorige topic - Volgende topic

Commando's of icoontjes of beide (maar nog steeds veel meer commando's dan icons)

Totaal aantal stemmen: 12

Stemmen gesloten: wo 01 12 2004, 22:34:47

Beli Mawr

De vraag is simpel, gebruiken jullie icoontjes of commando's tijdens het tekenwerk, of beide?

Ikzelf gebruik bijna uitsluitend commando's maar ook heel af en toe icoontjes (als die op een vaste plaats staan die ik vanbuiten ken en waar de reflex er ook is), de meeste commando's zitten ook in de vingers bij mij :D
Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

bart

ik gebruik alle commando vormen van autocad door elkaar
(en heb dan ook geen stem uitgebracht in de poll)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Ik gebruik bijna altijd commando invoer.
Zo kan je met 2 handen werken, gaat veel sneller (bij mij).

Joop

Nwet als Bart gebruik ik alle vormen van commando binnen AutoCAD.
Knopenbalk, iconenmenu, schermmenu (in uitzonderlijke gevallen), toetsenbord, tablet en laatst zelfs geexperimenteerd met gesproken commando's. Dit laatste was echt (nog) geen succes.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

TeQnologie

ik kan zo ook geen stem uitbrengen. Was misc een ideetje geweest om ook een beide optie te kunnen aanvinken dan.

Ik gebruik beide. bij 2d weer meer met commando's maar bij 3d meer icoontjes.

julien

U vraagt, wij draaien.  :wink:

edit: (bart)  heb er nog maar een bijgemaakt nu we toch bezig zijn :idea:

TeQnologie

Bij deze meteen mijn stem uitgebracht op beide :)

Maar geef wel e voorkeur aan het keyboard omdat het gewoon veel sneller gaat mits de commmandos die ik in moet typen niet te lang zijn..

Beli Mawr

Citaat van: TeQnologieBij deze meteen mijn stem uitgebracht op beide :)

Maar geef wel e voorkeur aan het keyboard omdat het gewoon veel sneller gaat mits de commmandos die ik in moet typen niet te lang zijn..
Ik typ nog steeds, voor bv. fillet (ge weet wel, afronden), het volledige woord "fillet" ipv gewoon "f", kwestie van gewoonte, de macht der gewoonte eerder, fillet zit me ook veel meer in de vingers dan f, ik denk zelfs dat het in autocad r14 wel degelijk "fillet" was en dat je niet "f" kon ingeven.

Commando's gebruiken is gewoon veel beter, dan heb je ook een veel groter tekenveld ipv met al die toolbars (de tekenaar op mijn werk laat zelfs nog de toolbar voor zijn snaps staan op een 15" scherm :shock:). Bij mij staan er 4 toolbars (standaard toolbar, layercontrol, view en properties) en in mechanical desktop (buiten de standaard mechanical toolbars dat ie laadt) 3 (properties, mechanical main en mechanical view) en allemaal bovenaan op een vaste plaats. Soms plaats ik ook de solids editing toolbar omdat dat één van de bitter weinig zaken zijn die bij mij vlugger gaan met een icon dan met commando's.
Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Anonymous

ik gebruik zoveel magelijk commando's omdat dit universeel is per computer en omdat dit gewoon het snelst werkt.  :lol:

Gijs

Het aanwennen van allen met iconen en/of pulldown menu is een aanbeveling, zeker als je in de toekomst met een spacemouse gaat werken.
In 3D pakket werkt men hier al mee en reduceerd een werktijd van 40% en 60% aan klik hoeveelheden.

Wil je hierover meer weten:
http://www.3dconnexion.com/

ps. onder het motto: we zijn toch lekker bezig met z'n allen....... 8)

Beli Mawr

Citaat van: Michel HoogwerfHet aanwennen van allen met iconen en/of pulldown menu is een aanbeveling, zeker als je in de toekomst met een spacemouse gaat werken.
In 3D pakket werkt men hier al mee en reduceerd een werktijd van 40% en 60% aan klik hoeveelheden.

Wil je hierover meer weten:
http://www.3dconnexion.com/

ps. onder het motto: we zijn toch lekker bezig met z'n allen....... 8)
Wow, dat ziet er een handige tool uit :shock:, ik wil zo'n ding :D  :ole:

bart

koop dan gewoon een goede digitizer deze kan je nog veel meer funties geven en zijn goed programmeerbaar
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Pjotr

Ik toets voor 99% de commando's in daar ik altijd zo gewerkt hebt. werkt veel makkelijker vind ik dan de icoontjes opzoeken op mijn beeldscherm.

Beli Mawr

Citaat van: PjotrIk toets voor 99% de commando's in daar ik altijd zo gewerkt hebt. werkt veel makkelijker vind ik dan de icoontjes opzoeken op mijn beeldscherm.
Je hebt ook een veel groter tekenveld (zeker als je maar op een 15" scherm tekent)