yoin

king nero

Indien ik wil dat de tekst (dus de waarde) van een radius-maataanduiding horizontaal blijft staan, zelfs met een pijl die scheef staat, hoe zorg ik daarvoor?
Bij "angle" 90 invullen zorgt voor een permanent verticale tekst, 45 werkt ook zoals het moet.
Indien ik 0 probeer in te vullen, blijft de tekst echter steeds evenwijdig met de aanduidingslijn staan, dus random scheef zoals je zelf de lijn plaatst.

Hoe zorg ik er dus voor dat de tekst horizontaal blijft staan?

Met dank,

kn.

Jeroentje

Citaat van: king nero op vr 09 01 2009, 21:41:11
Indien ik wil dat de tekst (dus de waarde) van een radius-maataanduiding horizontaal blijft staan, zelfs met een pijl die scheef staat, hoe zorg ik daarvoor?
Bij "angle" 90 invullen zorgt voor een permanent verticale tekst, 45 werkt ook zoals het moet.
Indien ik 0 probeer in te vullen, blijft de tekst echter steeds evenwijdig met de aanduidingslijn staan, dus random scheef zoals je zelf de lijn plaatst.

Kan je oplossen door 0.01 in te voeren. Dat geeft bij een maatlijn het probleem dat de tekst dwars door de maatlijn gaat lopen. Even een enter en een stip en de boel staat weer boven de maatlijn. Ipv de stip (punt) kun je ook het tweede deel van de regel invullen.

Jeroentje