FastFiber

gebogen lijn tekenen van 40m langs bestaand pad (opgelost)

Gestart door Matthias, di 30 12 2008, 10:50:08

Vorige topic - Volgende topic

Matthias

Beste,

Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een bestaande cirkel staan op mijn ontwerp die de hulplijnen vormen binnen een landschapsplan.
Langs deze dus gebogen lijn wil ik een gebogen mijn van 4000 uitzetten (voor mij dus 40m in werkelijkheid).

Ik kies dus arc maar ik kan nergens bij opties ingeven dat deze moet 4000units moet zijn.
Het lijkt een domme vraag maar ik kom er niet aan uit?

nb: als ik een cirkel uitzet vanaf het startpunt heb ik bij benadering 40m maar deze is niet perfect 40m daar de hulplijn wegdraait.

Hopelijk kan iemand met helpen, het is nogal moeilijk om uit te leggen eveneens.

Mvg

Matthias
Landschaps- en tuinarchitect

Reimer

Ik snap niet precies wat je wilt. Wil je een boog met exact de lengte 40 m? Je kunt dan gewoon een arc met willekeurige lengte tekenen en mbv LENGTHEN de totale lengte van de boog op 40 m instellen. Misschien moet je eerst met PEdit de arc veranderen in een pline.

Reimer

Matthias

Citaat van: Reimer op wo 31 12 2008, 10:49:24
Ik snap niet precies wat je wilt. Wil je een boog met exact de lengte 40 m? Je kunt dan gewoon een arc met willekeurige lengte tekenen en mbv LENGTHEN de totale lengte van de boog op 40 m instellen. Misschien moet je eerst met PEdit de arc veranderen in een pline.

Reimer

Inderdaad Reimer,

Lengthen was juist wat ik zocht!!
Via lengthen --> total   heb ik de lengte dus kunnen instellen.

Bedankt Reimer!
Landschaps- en tuinarchitect

yoin