FastFiber

werken met scale

Gestart door alfred, zo 21 12 2008, 09:10:30

Vorige topic - Volgende topic

alfred

Ik wil in Auto-Cad 2008 werken met een schaalfactor,maar nu wordt mijn tekening zo groot dat deze niet meer terug te halen is op het beeldscherm.
Ik doe dit als volgend ik heb een lijn getekend van 10cm lang en deze moet 12 cm lang worden,dat wordt dus in de schaalfactor 12:10=1,2,dan moet nu mijn lijn 12cm lang worden,volgens mij.
Als volgend wordt gedaan,icoon scale aanvinken,selecteren,aan de rechterkant tekening aanvinken,enter,schaalfaktor invoeren en enter.
Als dit gedaan wordt dan wordt mijn tekening zo groot dat deze buiten het beeldscherm valt en met de zoom funkties deze niet meer te verkleinen is.
Wat doe ik verkeerd?   

met vriendelijke groeten van Alfred

karel1971

Citaat van: alfred op zo 21 12 2008, 09:10:30
Ik wil in Auto-Cad 2008 werken met een schaalfactor,maar nu wordt mijn tekening zo groot dat deze niet meer terug te halen is op het beeldscherm.
Ik doe dit als volgend ik heb een lijn getekend van 10cm lang en deze moet 12 cm lang worden,dat wordt dus in de schaalfactor 12:10=1,2,dan moet nu mijn lijn 12cm lang worden,volgens mij.
Als volgend wordt gedaan,icoon scale aanvinken,selecteren,aan de rechterkant tekening aanvinken,enter,schaalfaktor invoeren en enter.
Als dit gedaan wordt dan wordt mijn tekening zo groot dat deze buiten het beeldscherm valt en met de zoom funkties deze niet meer te verkleinen is.
Wat doe ik verkeerd?   

met vriendelijke groeten van Alfred

hoi,
kan het niet zijn dat je per ongeluk je komma tussen 1 en 2 vergeten bent?
Je moet ook zien waar je je basispunt neemt om te verschalen.
In jouw geval, klik scale, selecteer uw lijn dan wordt er naar het basispunt gevraagd en hier moet je uw beginpunt selecteren, anders klopt uw verschaling niet. Je moet beginnen verschalen vanaf 0 en niet vanaf 10.
Ik hoop het hiermee een beetje duidelijker gemaakt heb(iets duidelijk uitleggen is niet mijne sterkste kant).
Karel.

julien

vervang de komma eens door een punt .;)

Reimer

En als je tekening niet op scherm past probeer dan eens ZOOM en dan EXTENTS. Nu moet alles op scherm komen.

Reimer.

yoin