FastFiber

pdf verschaald afdrukken (opgelost)

Gestart door bart, ma 24 11 2008, 09:11:10

Vorige topic - Volgende topic

bart

Kent iemand een pdf viewer waarmee je een pdf of delen daarvan verschaald kan afdrukken
door in het afdrukscherm de verschaling aan te geven?

gewoon opgeven 50% of iets dergelijks is voldoende
(schalen als 1:100 opgeven werkt toch niet)

In adobe reader kan het wel maar e.a is behoorlijk omslachtig
het lukt namelijk alleen door dit in de printer eigenschappen in te stellen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Heb je adobe illustrator bij de hand? Daarmee zou het ook moeten lukken.
Ofwel moet je gebruik maken van een van de subscription tools van autocad.

ArcoLux

Citaat van: bart op ma 24 11 2008, 09:11:10
Kent iemand een pdf viewer waarmee je een pdf of delen daarvan verschaald kan afdrukken
door in het afdrukscherm de verschaling aan te geven?

gewoon opgeven 50% of iets dergelijks is voldoende
(schalen als 1:100 opgeven werkt toch niet)

In adobe reader kan het wel maar e.a is behoorlijk omslachtig
het lukt namelijk alleen door dit in de printer eigenschappen in te stellen

Met 'PDF-XChange Viewer' (http://www.docu-track.com/downloads/) kun je de schaal (%) voor het plotten/printen instellen, tevens kun je zo-nodig ook nog tekst, lijnen, pijlen, etc. toevoegen in de PDF en hiervan een kopie opslaan.
Ik werk er al een tijd mee als alternatief voor Adobe Reader

Groet,
Arcolux

bart

bedankt  acrolux ik heb hem geinstalleerd
e.a ziet er goed uit  :D
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Ik heb de portable viewer gedownload, mijn eerste indruk is heel positief (vooral de afdruk opties).

ArcoLux (of anderen), weet jij ook of je pdf's kunt maken vanuit acad die automatisch een naam krijgen? Ik wil graag (gratis!) automatisch pdf's maken vanuit acad, zonder een dialoogbox te krijgen. Zo kan ik BaBe gebruiken voor grote opdrachten. Tot nu toe werkt het bij mij matig met PDF995. Dit is de eerste gratis PDF-software die ik vinden kon, die de tekening- en layoutnaam voor de PDF gebruikt. Er gaan echter nog vaak dingen mis met PDF995. (onjuiste naam, pdf's samenvoegen terwijl deze optie uit staat).

Groeten,
Reimer.

julien

In autocad 2009 kan je zonder extra tooltje afdrukken naar PDF, lukt het daar dan niet mee?

Reimer

Helaas krijg ik het met deze acad pdfprinter niet meer voor elkaar. Wat ik ook instel, hij verspringt altijd t.o.v. de pagina rand. Alsof hij met een printmarge werkt. In acad 2006 of 2007 heb ik deze printer veel gebruikt. Daarna liep het mis en ben ik sindsdien op zoek naar iets nieuws. Misschien moet ik er toch maar weer eens in duiken, want op zich zelf werkte hij perfect.

Reimer.

ArcoLux

Citaat van: Reimer op di 25 11 2008, 16:39:32
Ik heb de portable viewer gedownload, mijn eerste indruk is heel positief (vooral de afdruk opties).

ArcoLux (of anderen), weet jij ook of je pdf's kunt maken vanuit acad die automatisch een naam krijgen? Ik wil graag (gratis!) automatisch pdf's maken vanuit acad, zonder een dialoogbox te krijgen. Zo kan ik BaBe gebruiken voor grote opdrachten. Tot nu toe werkt het bij mij matig met PDF995. Dit is de eerste gratis PDF-software die ik vinden kon, die de tekening- en layoutnaam voor de PDF gebruikt. Er gaan echter nog vaak dingen mis met PDF995. (onjuiste naam, pdf's samenvoegen terwijl deze optie uit staat).

Groeten,
Reimer.

Ik werk met 'PDF Factory' werkt beter als PDF995, (ik heb een (betaal) pro-versie
Hij is ook gratis te downloaden maar ik weet niet wat hiervan de mogelijkheden zijn.
(http://www.downloadfreeware.nl/download-software/pdfFactory.html)

Groeten,
Arcolux