yoin

Kleuren toolpallet aanpassen

?
0 (0%)
?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

pelikaan

Wie kan me vertellen hoe je de kleur van het toolpallet moet passen. Momenteel is deze zwart-wit maar het is ook mogelijk om deze als bylayer weer te geven. Alleen weet ik niet meer hoe. Wie kan me even helpen?

jo-king

Citaat van: pelikaan op vr 03 10 2008, 12:44:27
Wie kan me vertellen hoe je de kleur van het toolpallet moet passen. Momenteel is deze zwart-wit maar het is ook mogelijk om deze als bylayer weer te geven. Alleen weet ik niet meer hoe. Wie kan me even helpen?

de kleur van de palette ?

of bedoel je van een functie vanuit de palette??
->rechtermuis?

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

pelikaan

Citaat van: jo-king op vr 03 10 2008, 15:31:19

de kleur van de palette ?

of bedoel je van een functie vanuit de palette??
->rechtermuis?

Ik bedoel de kleuren van het palet en in het bijzonder de kleuren bij hatch patronen deze worden nu zwart/wit weergegeven. Dit kan in kleur maar weet niet meer bij welke instelling dit moet gebeuren.

jo-king

Citaat van: pelikaan op ma 06 10 2008, 08:24:33

Ik bedoel de kleuren van het palet en in het bijzonder de kleuren bij hatch patronen deze worden nu zwart/wit weergegeven. Dit kan in kleur maar weet niet meer bij welke instelling dit moet gebeuren.

dat hangt af van de layer & kleur waarvan je de hatch in de palette gestoken hebt.

je kan dit manueel gaan aanpassen als je rechtermuis-klikt op de hatch in je palette, en daar color of layer niet op "current" maar op een gewenste optie forceert.
en dan mogelijk de image reloaden.

succes
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

pelikaan

Citaat van: jo-king op ma 06 10 2008, 10:14:19
Citaat van: pelikaan op ma 06 10 2008, 08:24:33

dat hangt af van de layer & kleur waarvan je de hatch in de palette gestoken hebt.

je kan dit manueel gaan aanpassen als je rechtermuis-klikt op de hatch in je palette, en daar color of layer niet op "current" maar op een gewenste optie forceert.
en dan mogelijk de image reloaden.

Jo-King

Dit doe ik altijd (bij properties), dan krijg je het arceringspatroon in de gewenste kleur direkt in de tekening als je deze erin sleept.
Maar de weergave in mijn toolpallet blijft zwart/wit.
En om de weergave gaat het nu om.
Deze moet de kleur worden die je als bylayer hebt ingegeven.
Ik weet dat het een algemene instelling is die je ergens moet veranderen maar weet niet meer wat.

Overigens al bedankt voor je reactie

succes

FastFiber