FastFiber

Autocad Hulp

Gestart door Erstas, za 27 09 2003, 10:37:41

Vorige topic - Volgende topic

Erstas

Hallo,

Ik ben bezig me om te scholen naar AutoCAD tekenaar, en ben nu begonnen met een basiscursus 2004. Hierna ga ik via het TEC college een Autocad HBO opleiding volgen. Ik zou graag willen weten welke van de volgende richtingen het meest geschikt is op de arbeidsmarkt.
*Architectural Designer, * GIS Manager, * Civil Designer, * Mechanical Designer of System Manager.

Als ik de opleiding af heb, heb ik nog geen werkervaring, weet iemand misschien stageplaatsen???

Is er ook vraag naar Autocad tekenaars als zelfstandig ondernemer???

Het zijn nogal wat vragen maar ik zou het zeer op prijs stellen hier een serieus antwoord op te krijgen.

Groeten Erwin

Anonymous

Citaat van: ErstasHallo,

Ik ben bezig me om te scholen naar AutoCAD tekenaar, en ben nu begonnen met een basiscursus 2004. Hierna ga ik via het TEC college een Autocad HBO opleiding volgen. Ik zou graag willen weten welke van de volgende richtingen het meest geschikt is op de arbeidsmarkt.
*Architectural Designer, * GIS Manager, * Civil Designer, * Mechanical Designer of System Manager.

Als ik de opleiding af heb, heb ik nog geen werkervaring, weet iemand misschien stageplaatsen???

Is er ook vraag naar Autocad tekenaars als zelfstandig ondernemer???

Het zijn nogal wat vragen maar ik zou het zeer op prijs stellen hier een serieus antwoord op te krijgen.

Groeten Erwin

Je hebt nogal wat vragen, maar ik zal toch proberen wat antwoorden te geven en tegenvragen te geven.

Ik weet niet welke andere opleidingen je hebt gevolgd?
En zeker niet technische?
Wat is je definitie van zelfstandig ondernemer?
Via detacherings-buro's is veel tekenwerk te vinden (is dit ook een vorm van zelfstandigheid ?).
Meestal begin je gewoon als tekenaar in je eigen vakgebied (electro, mechanica enz.), als je geen technische opleiding hebt ben je (en blijf je )
lijntrekker.
Inderdaad is het moeilijk om zonder ervaring je eerste job te vinden, maar er zijn altijd bedrijven die een goedkope (dus zonder of weinig ervaring) tekenaar zoeken.

Anonymous

Erstas;

Allereerst;
- Ga Cadcursus volgen in de richting van je eigen vak.
cadtekenen zonder kennis van het vak waarin je tekent is volstrekt waardeloos.
Ikzelf krrijg nogal een tekeningen onder ogen ( bouwkundige tekeningen) waarop ik zie dat de tekenaar totaal geen notie heeft vanwat hij heeft getekend; Hij snapt er totaal geen bal, maar dan ook geen bal van.

Probeer dit te voorkomen ( een goede raad van iemand die nu 45 jaar in de bouw zit  en 20 jaar autocad tekent als zelfstandig architect en uitvoerder.

tini

bart

Ik kan mij goed vinden in bij het commentaar van tini

Dat vakkennis het eerste vereiste is voor een tekenaar
Als ik jou was zou ik na het afronden van de basis curus een baan zoeken Echt tekenen moet je toch op de werkplek leren

tevens kan je dan in overleg met je baas een meer specifieken cursus volgen

Voor kleinere bedrijven is vooral iemand die een beetje thuis is in lisp en of vba een welkome aanvulling (niemand schijnt hiervoor de moeite nog te willen nemen.)

Hier in de omgeving werken veel freelancers als tekenaar

Mocht je in de buurt van amsterdam wonen en de bouw als je vakgebied hebben laat het dan even weten -> zie dat dat niet het geval is <-
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Beli Mawr

Eerst en vooral zou ik ervoor zorgen dat je het programma bijna door en door kent (dat je niet, zoals die prutser die ik vandaag op het werk zag (en ik mag dan in het atelier werken  :evil: ) die heel erg traag tekent en bijna geen tekenveld heeft) en dat je met commando's werkt, dan gaat het veel sneller en die commando's heb je zo (allé, ik toch) in de vingers.

Een goede kennis van het vakgebied waarin je wilt werken is ook zeker een vereiste, zodat je tenminste weet waar je mee bezig bent.

Zelf wil ik ook een oproep doen, ben zelf erg ervaren (door hobby) in autocad, Mechanical Desktop en ben me nu aan het bijschaven in Inventor, maar heb er helaas geen diploma van en ik wil mezelf promoten. Ik maak in een handomdraai een volledige 3D dwg van bv. een huis ofzo.

Greetz

Beli Mawr
Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

FastFiber