FastFiber

bibliotheek LISP download van deze site

Gestart door sjakie79, ma 18 10 2004, 14:15:14

Vorige topic - Volgende topic

sjakie79

Julien,

Ik heb vele handige tips van je site af kunnen halen, dank hiervoor! het is me echter niet gelukt om de 'blibliotheek LISP' (die op deze site onder downloads staat) goed te installeren in mijn autocad (2005). ik heb wel het txt bestand gelezen, maar daar kom ik niet uit.

Kun je me in stappen uitleggen hoe ik deze LISP in mijn acad zet??

b.v.d en m.vr.gr.  Jacco

julien

Kan je vertellen wat je gedaan hebt ?

-Alles uitpakken (unzip) op een duidelijke plaats (bv onder de autocad map)
-Bij opties van autocad het eerste tabblad kiezen en de gemaakte map toevoegen bij de 'Support File Search Path'
-Herstart Autocad
-typ (load "HOTBLOCK") inclusief haakjes
-typ nu HOTB om het commando te starten.

sjakie79

dank je wel Julien, het is me nu wel gelukt om de LISP te activeren.

gr Jacco

julien

sjakie79

het is me nu gelukt om deze handige LISP te gebruiken, maar als ik zelf een tekening toe voeg ( om mijn eigen bib. als het ware te maken ) lukt alles goed, alleen ik krijg GEEN preview van de tekening te zien!? dus er zijn wel previews in het commando van vb. deuren te zien, echter niet van de deuren die ik zelf toevoeg...

kun je me (weer) uit de brand helpen?

b.v.d. Jacco

julien

Dat is niet in 123 uitgelegd.
Je moet een slidelib maken.
Die kan je niet aanpassen, enkel opnieuw maken. Je moet dus alles slides hebben, ook die van de reeds gebruikte.
Eerst slides maken met het commande mslide

Dan een slide lib maken.
Plaats je slides en het programma slidelib.exe in de c:\
Open de command prompt. (Windows toets + R)
Typ:
dir *.sld>list
Typ vervolgens:
slidelib slideLibraryFileName < list

Je slidelib is klaar.

Nu alle bestanden op de juiste plaats zetten en je bent klaar.

Zit je ergens vast? Laat het ons weten!

sjakie79

van elke tekening die ik dus wil invoeren dien ik een .sld te maken en deze gezamelijk wegzetten in een map op de c-schijf!? dan ook in deze map slidelib.exe (heb ik gevonden) plaatsen en dan via "uitvoeren" die teksten die je hierboven vermeld intypen? dan alles aanmaken in hotblock.ini en dan moet er dus wel een preview komen!?

begrijp ik het zo goed?

gr. jacco

julien

Je hebt dat zeer goed begrepen!  :ole:
Succes.

sjakie79

Ik heb nou het volgende gedaan:
ik gebruik als voorbeeld het onderdeel 'stempels' om overzichtelijk te maken met deze LISP.
Ik maak van alle .dwg die ik heb in het mapje 'stempels' heb, een .sld bestand. verder staat in het mapje het slidelib.exe bestand. (als ik deze aanklik gebeurt er niks volgens mij). Samengevat in de map stempels staan 3 stempels (.dwg) en 3 stempels met dezelfde naam (.sld) en het slidelib.exe bestand!

als ik dan bij 'uitvoeren': dir *.sld>list intyp krijg ik de volgende foutmelding:

[windows kan het bestand dir niet vinden. controleer of u de naam juist heeft ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop start en daarna op zoeken.]

dus verder als dit kom ik tot nu toe nog niet....

bart

slidelib is een dos programma
je moet eerst even een dos venster starten (type cmd in het startmenu_>uitvoeren)

daarna start je slidelib van hieruit op dan kan je zien wat er gebeurd
(in windows sluit hij meteen weer af en zie je niet wat er mis gaat)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Heb je het dos venster geopend?
Drukken op de 'windows toets' en 'R' tegelijk.
nu 'cmd' typen en enter.
Dus niet in het 'uitvoeren' venster blijven.
Wanneer je je dos venster hebt moet je navigeren naar de juiste map.

Met "cd\" keer je terug naar de root
Met "cd mapnaam" ga je in een map
Met "CD.." ga je 1 map hoger
Met "x:" ga je naar map X

sjakie79

na wat moeite is het me gelukt (effe geleden dat ik in DOS heb gezeten) het programma te openen en slidelib.exe geeft aan:

No library file name specified.

The call is: SLIDELIB libname <filelist

dus volgens mij lijkt het net ofdat ik die .dls bestanden niet goed heb aangemaakt ofzo of wat concluderen jullie hieruit??

b.v.d. jacco

julien

Dat krijg je na een foute invoer.
Kan je zeggen wat je precies gedaan hebt?

bart

--------------------------------------------------------------------------------
uit de help acad 2002

Met behulp van het hulpprogramma SLIDELIB, dat u aantreft in de directory AutoCAD support, kunt u diabibliotheken (SLB-bestanden) maken uit diabestanden (SLD-bestanden). U maakt een diabibliotheek door op de opdrachtregel van het besturingssysteem de volgende opdracht in te voeren:

slidelib bibliotheek [ < dialijst ]

waarbij

bibliotheek staat voor het diabibliotheekbestand (extensie .slb) waar de diabestanden (extensie .sld) aan worden toegevoegd, en dialijst staat voor een lijst met diabestanden. Als u een bestandsextensie opgeeft, mag dit uitsluitend .sld zijn.

SLIDELIB leest vervolgens een lijst met namen van diabestanden. In de meeste gevallen wordt deze lijst opgegeven door een lijst met bestandsnamen (bestaande uit een tekstbestand met één bestandsnaam per regel) om te leiden naar de standaardinvoer.

Met de onderstaande systeemopdrachten maakt u het bestand dialijst, dat met SLIDELIB kan worden gebruikt. Plaats alle diabestanden die u in een diabibliotheek wilt opnemen, in één directory. Typ de volgende opdracht achter de DOS-prompt (versie 5.0 of hoger):

dir *.sld /b > dialijst

Op deze manier maakt u het bestand dialijst, dat u kunt doorgeven aan het hulpprogramma SLIDELIB. U kunt het bestand dialijst ook met een teksteditor maken. U typt dan een lijst met namen van de gewenste diabestanden (indien nodig inclusief het pad), zoals receptie, d:\dia's\kantoor en \aec\dia's\trappen. Alleen de naam van het diabestand wordt in het bibliotheekbestand opgenomen, het station en de directory niet. Omdat alleen de bestandsnaam wordt opgenomen, kan een bibliotheek dia's bevatten die dezelfde naam hebben, maar in een andere directory staan. AutoCAD kan dan slechts één van de desbetreffende bestanden openen.

Typ het volgende om de diabibliotheek mlib te maken gebaseerd op het bestand dialijst:

slidelib mlib < dialijst

Hierdoor wordt het bestand mlib.slb gemaakt met daarin de namen en definities van de dia's die worden vermeld in dialijst.

WAARSCHUWING! Verwijder de oorspronkelijke dia's niet. Het hulpprogramma SLIDELIB kent geen voorziening voor het bijwerken van een diabibliotheek als deze eenmaal is gemaakt. Als u een dia wilt toevoegen of verwijderen, werkt u het dialijstbestand bij en genereert u de bibliotheek opnieuw met SLIDELIB. Om dit te kunnen doen moeten alle oorspronkelijke dia's aanwezig zijn.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

sjakie79

Het is me helaas nog niet gelukt...........Ik dacht dat ik dit wel even deed, maar het valt toch tegen!
(ik denk toch dat ik gegevens fout intoetst in DOS)
Ik zal precies proberen te vertellen wat ik heb gedaan:
Ik heb een map aangemaakt die ik STEMPELS noem, in die map zitten 3 stempels (.dwg) en van die 3 stempels heb ik allemaal met mslide in autocad ook een .sld bestand gemaakt. De inhoud van de map is dus om precies te zijn: stempel1.dwg met stempel1.sld en zo door tot en met stempel3.sld

vervolgens heb ik slidelib.exe gekopieerd uit de support map en ook in deze map geplaatst.

hoe ik vanuit hier nou precies verder moet is me onduidelijk en via dat DOS scherm krijg ik elke keer foutmeldingen....( zelfs met die kopie uit de acad 2002 help die hierboven staat lukt het me niet )

Ik denk dat ik gewoon een kleine fout maak met het intoetsen van de gegevens.... ik toets in:
slidelib STEMPELS<stempel1.sld,stempel2.sld,stempel3.sld>

ik kreeg ook al een keer als melding: de syntaxis van de opdracht is onjuist ??

kun je ook op 1 of andere manier de tekst in dat DOS scherm selecteren en kopieeren?

het is me toch nog steeds niet duidelijk wat ik fout doe.........

b.v.d. en gr. Jacco

FastFiber