FastFiber

Acad 2007 bestand exporteren naar webversie.

Gestart door Reinier, wo 13 08 2008, 10:25:44

Vorige topic - Volgende topic

Reinier

Hallo Mensen,

Ik wil toch eens gebruik maken van jullie kennis, wat adviseren jullie mij?

Er zijn hier ca. 40 autocad bestanden getekend, die wij gratis willen laten downloaden via onze nieuwe website. Nu zijn al deze bestanden opgeslagen als een autocad 2007 dwg.  ( ca. 1,5 MB/st)

Welk bestandsformaat adviseren jullie mij voor deze bestanden?

Deze worden 1 voor 1 gedownload via onze website.

Alvast bedankt,

De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

julien

2007 lijkt me veel te nieuw.
Wij verzenden onze tekeningen in versie 2004 en nog krijgen we vaak de vraag om de tekening te herzenden in 2000 formaat.  :?

Wanneer je ze opslaat in 2000 formaat heeft zippen wel serieus zin. Voor versie 2007 is het verschil niet echt groot.

Ik raad je wel aan je tekening zo sterk als mogelijk te vereenvoudigen en zeker te purgen. Kijk ook zeker na dat er geen gevoelige info mee gaat.

Reinier

oké bedankt, ik zal ze erop zetten als zijnde 2000 bestanden,
Kan ik al deze bestanden in 1 keer omzetten van 2007 naar 2000 ?

Daarnaast heb ik de hele tekening gepurged, ze hebben allemaal 2 layers.

De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

Reimer

Citaat van: Reinier op wo 13 08 2008, 10:45:34
Kan ik al deze bestanden in 1 keer omzetten van 2007 naar 2000 ?

Natuurlijk kan dat. Echt weer iets voor onze BABE. (te downloaden van deze site)

Groeten,
Reimer.

Reinier

Heb het inmiddels gedownload, maar ik heb nog nooit eerder met LISP gewerkt!

Ik zit de readme te lezen, maar heb direct al een prbleem bij het volgende, ik citeer:

Eerste keer starten
Type op de command line:
(load “babe.lsp”)
Type vervolgens:
BaBe
dan verschijnt het volgende scherm.
Het is de bedoeling dat je hier de algemene directory selecteert waar de projecten (tekeningen) staan.

Dat intypen lukt me al niet......
load pakt hij niet
totale regel pakt hij niet...
ik snap dit niet!

Help :-D

TTB

I.pl.v. "load" moet je waarschijnlijk het commando "appload" gebruiken.

Groeten en succes.
Peter

hulpje

Probeer anders eens ETRANSMIT.

Hiermee zijn je tekeningen ook eenvoudig om te zetten naar ACAD2000.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reimer

Ik denk dat BaBe niet start omdat de map waar BaBe in staat niet is toegevoegd aan de Support file search path (via Options -> tabblad files -> Add).
Wanneer BaBe wel werkt kun je de volgende code in een tekstbestandje plakken en deze opslaan als Babe_saveas2000.lsp.

;Deze routine slaat het gekozen bestand op als Acad R2000 formaat
(defun C:doit ()
(command "saveas" "2000" "" "y")
(command "zoom" "e")
)

Kopieer eerst alle bestanden naar een nieuwe map omdat ze overschreven zullen worden. Ik heb in de lisproutine het commando zoom -> extents toegevoegd, omdat het bestand anders niet opgeslagen wordt. Voordat BaBe begint vraagt ze of je de wijzigingen wilt opslaan. Dit moet je WEL doen. Anders loopt BaBe niet door naar de volgende tekening (dit heb ik net even getest). Het maakt verder ook niet uit.

Probeer BaBe altijd eerst op 2 á 3 tekeningen voordat je de overige 37 selecteerd.

Succes,
Reimer.

Reinier

Citaat van: Reimer op wo 13 08 2008, 14:52:47
Ik denk dat BaBe niet start omdat de map waar BaBe in staat niet is toegevoegd aan de Support file search path (via Options -> tabblad files -> Add).
Wanneer BaBe wel werkt kun je de volgende code in een tekstbestandje plakken en deze opslaan als Babe_saveas2000.lsp.

;Deze routine slaat het gekozen bestand op als Acad R2000 formaat
(defun C:doit ()
(command "saveas" "2000" "" "y")
(command "zoom" "e")
)

Kopieer eerst alle bestanden naar een nieuwe map omdat ze overschreven zullen worden. Ik heb in de lisproutine het commando zoom -> extents toegevoegd, omdat het bestand anders niet opgeslagen wordt. Voordat BaBe begint vraagt ze of je de wijzigingen wilt opslaan. Dit moet je WEL doen. Anders loopt BaBe niet door naar de volgende tekening (dit heb ik net even getest). Het maakt verder ook niet uit.

Probeer BaBe altijd eerst op 2 á 3 tekeningen voordat je de overige 37 selecteerd.

Succes,
Reimer.

begrijp het niet helemaal, heb hem bijgevoegd bij support files. zie bijlage.

Reinier

Reimer

Beste Reinier,

het eerste was niet nodig. In de verkenner maakt het niet uit waar de map BaBe staat, als de map maar wel is toegevoegd aan je Support file search path (je tweede afbeelding). Maar zoals je het nu hebt kan autocad babe in iedergeval vinden.
Het gaat er nu om dat het bestand Babe.lsp geladen wordt. Als het goed is moet het commando (load “babe.lsp”) nu wel werken. Als dit nog steeds niet lukt kun je ook proberen om het bestand te laden mbv APpload. Zoek het bestand op en klik op Load. Een andere mogelijkheid is om het bestand in de verkenner op te zoeken en hem naar autocad te slepen en hierin los te laten.
Na het laden kun je verder met BaBe.

Ik hoop dat je weer een stapje verder komt.

Reimer.

Reinier

Citaat van: Reimer op vr 15 08 2008, 09:06:54
Beste Reinier,

het eerste was niet nodig. In de verkenner maakt het niet uit waar de map BaBe staat, als de map maar wel is toegevoegd aan je Support file search path (je tweede afbeelding). Maar zoals je het nu hebt kan autocad babe in iedergeval vinden.
Het gaat er nu om dat het bestand Babe.lsp geladen wordt. Als het goed is moet het commando (load “babe.lsp”) nu wel werken. Als dit nog steeds niet lukt kun je ook proberen om het bestand te laden mbv APpload. Zoek het bestand op en klik op Load. Een andere mogelijkheid is om het bestand in de verkenner op te zoeken en hem naar autocad te slepen en hierin los te laten.
Na het laden kun je verder met BaBe.

Ik hoop dat je weer een stapje verder komt.

Reimer.

Nou dit krijg ik :-S... heb ook het slepen geprobeerd...

Command: apload
Unknown command "APLOAD".  Press F1 for help.
Command: appload
Unknown command "APPLOAD".  Press F1 for help.
Command: apload
Unknown command "APLOAD".  Press F1 for help.
Command: Specify opposite corner:
Command: (load LISP command is not available.
Command: “babe.lsp”) Unknown command "“BABE.LSP”)".  Press F1 for help.
Command: Load
Unknown command "LOAD".  Press F1 for help.
Command: (load LISP command is not available.
Command: “babe.lsp”) Unknown command "“BABE.LSP”)".  Press F1 for help.
Command: load Unknown command "LOAD".  Press F1 for help.
Command: load"babe.lsp"
Unknown command "LOAD"BABE.LSP"".  Press F1 for help.
Command:

Ik heb wel LT heren......

hulpje

Met LT werkt LISP niet!
(Niet zonder externe applicaties.)

Dus toch maar eens kijken naar ETRANSMIT.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reinier

Citaat van: hulpje op vr 15 08 2008, 10:56:25
Met LT werkt LISP niet!
(Niet zonder externe applicaties.)

Dus toch maar eens kijken naar ETRANSMIT.

Richard

Oh oke, dan probeer ik thuis wel eens te werken met LISP, daar heb ik wel de volledige versie!

Reimer

Tja, das dan weer jammer.

Zeg Richard, met etransmit moet je toch ook al die 40 tekeningen één voor één openen en met Etransmit opslaan?

Groeten,
Reimer.

FastFiber