FastFiber

[AutoCAD2008] - Overzicht layout1 aanpassen

Gestart door Bachatero, zo 10 08 2008, 16:01:19

Vorige topic - Volgende topic

Bachatero

Beste AutoCAD gebruikers,

Ik ben sinds kort met AutoCAD aan het tekenen, dus ik ben een beginner, en heb de volgende vraag:

Op het tabblad "model" heb ik een deel van mijn woning (woonkamer) getekend. Ik heb hierbij de woonkamer opgemeten en in centimeters de maten aangehouden en zo de woonkamer getekend. Dus de woonkamer staat nu in verhouding op het "model" tabblad.

Maar als ik nu naar het tabblad "layout1" ga staat er maar een deel van de woonkamer op, ongeveer een kwart; uitvergroot dus.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de complete woonkamer nu wordt afgebeeld op het tabblad "layout1".

Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me niet.

Mijn dank reeds nu,

Johan

Kenny H

Beste,

Als je in layout staat kun je die rechthoek waar dus uw deel van uw woning instaat verplaatsten en uitrekken gelijk je wil.
Nu om uw volledige tekening weer te geven hierin moet ge dubbel klikken binnen die kader.
Hier kun je dan opnieuw in tekenen en zomen gelijk je in model.
Je gaat merken dat die kader dikker omlijnd gaat zijn als je in model zit.
Om er terug uit tegaan dubbelklikken buiten deze kader.
Inplaats van te dubbelklikken kun je onderaan, op het tabblad lay-out, staat daar naast osnap, ortho enz, klikken op Paper
dit wijzigt dan naar Model en omgekeerd juist hetzefde.
Zie beeld in bijlage

Lay-out dient vooral om af te drukken met titelhoeken enz.  :wink:

Mvg

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

Bachatero

Beste Kenny,

Hartelijk dank voor de reactie.

Ohhh, wat is het simpel als je het weet. Het is me gelukt. Nog bedankt voor de uitleg.

Ik ga meteen weer verder tekenen. Ik hoop niet dat het verslavend is, want ik heb al zo weinig tijd.

Johan