FastFiber

Tablet

Gestart door alexander, do 07 10 2004, 13:33:36

Vorige topic - Volgende topic

alexander

Wie heeft er goeie ervaringen met een betaalbaar tablet, en zo ja welk merk ?

bart

wat je betaalbaar vindt weet ik niet

maar ik heb geode ervaring met diverse calcomps
(neem wel een dunne waar je je toetsenbord gedeeltelijk op kan plaatsen)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Bedoel je een cad tablet of een gewoon tablet?

alexander

ik zie steeds aanbiedingen van een cad pakket met daarbij een pentablet van wacom, nou vroeg ik me af of dat wat is.
grote cadtabletten ken ik wel maar nemen altijd zoveel ruimte in. Of ik gebruik het fout.

julien

Dat tabletje gebruik ik op mijn werk. Ik heb dat aangeschaft omdat ik zo veel last heb van muis arm, pols, schouder...
Da's eigenlijk een aanvulling op de muis.
Werkt wel leuk. 't Is wel even wennen.

alexander

Welk type tablet heb jij dan Julien ?
de penpartner ?

bart

dat is een heel klein gevalletje moet je meer zien als een muismat (de pen is de muis)

volgens mij is het niet mogelijk om commando op te starten door een bepaalde plek op dit tablet te klikken (wel als hij op een toolbar in je venster staat nartuurlijk)
het is dan ook geen tablet(digitizer) in de configuratie van autocad

de groote van de tablet is inderdaad een nadeel daarom adviseer ik ook voor een dun tablet te gaan (een mm of 7) daar kan je ook gewoon op werken en je toetsenboord aan de bovenkant half overheen leggen
zodat je daar ook goed bij kan
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Citaat van: bartdat is een heel klein gevalletje moet je meer zien als een muismat (de pen is de muis)

volgens mij is het niet mogelijk om commando op te starten door een bepaalde plek op dit tablet te klikken (wel als hij op een toolbar in je venster staat nartuurlijk)
het is dan ook geen tablet(digitizer) in de configuratie van autocad.
idd, ik heb wel gezien dat de nieuwe modellen een aantal knopjes hebben, maar het is meer een vervanging/aanvulling van de muis.
Ik teken het grootste deel van de tijd met Solid Edge, dan zou zon digitizer denk ik alleen maar in de weg liggen...

bart

ik bedoel niet te zeggen dat een dergelijk klein tablet niet werkt
maar probeerde alleen aan te geven dat het eigelijk meer een ander soort muis is.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Citaat van: bartik bedoel niet te zeggen dat een dergelijk klein tablet niet werkt
maar probeerde alleen aan te geven dat het eigelijk meer een ander soort muis is.
Ik had je goed verstaan hoor.  :wink:
Je hebt volledig gelijk. 't Is inderdaad eerder een aanvulling van de muis dan dat het een tekentablet is. Als je dat zoekt moet je naar iets anders (en veel duurder) zoeken.

Remo

Waar zijn de A3 ditgitizers van Calcomp gebleven. De engineers bij mij op het werk zijn sinds de knoppen menu's, helemaal aan het muizen geslagen, maar wij de "echte" Cad constructeurs kunnen niet zonder en hebben zelfs een A0 ditgitizer (om oude tekeningen om te zetten) maar met een zelf aangemaakt tablet menu tekenen ook nieuwe tekeningen een stuk rapper.....  Daarnaast gebruik ik ook een wacom pen (als muisvervanger) en twee verschillende modellen muizen... dit doe ik om te kunnen afwisselen zodat de pezen niet steeds hetzelfde belast worden. Dat werkt prima

bart

hier nog een a3 calcomp gebruiker
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Bart schrijft:

Citeerhier nog een a3 calcomp gebruiker

Joop zegt :
CiteerHIER IDEM!!!

Maar Bart, valt het jou ook op dat er maar weinigen zijn die het HELE tablet gebruiken?
Aangezien ik mijn eigen menu's maak zorg ik ervoor dat ik mijn hele tablet gebruik zodat ik zo weinig mogelijk door iconen en pull-down  menu's hoef te bladeren.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

bart

wij zijn hier met 10 tekenaars nog maar twee gebruiken een tablet
(de beste twee (toeval ?))
we hadden er voorheen meer maar indien geinstalleerd werden de funties daar de andere tekenaars niet gebruikt dus die tekenen nu met een meerknops muis.
Als je hem niet gebruikt legt hij alleen maar in de weg en dat is zonde.

Het valt mij op dat de nieuwe tekenaars van tegenwoordig snel tevreden zijn met standaard cad (+ wat wij al ontwikkeld hebben) en niet de moeite lijken te willen nemen om zelfs maar de help te openen.
(als er een probleem is en ik zit achter hun systeem moet is het vaak genoeg gebeurd dat er een melding verschijnt dat ik even moet wachten omdat de help voor het eerst!!! wordt gebruikt)
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Dat merk je hier in het forum ook vind ik...
De help van autocad is nochtans echt wel goed en zelfsin het nederlands beschikbaar.

FastFiber