simplify 3D model

Gestart door -Tom-, di 10 06 2008, 16:29:05

Vorige topic - Volgende topic

-Tom-

hallo,

hoe kan ik in een autocad 3D model van 10 aparte  woningen (rijwoningen) 1 grote woning maken.

grtz
Tom

Gene

Wat wil je doen, de verbouwing uittekenen? Zonder de tekening is het nogal moeilijk om je raad te geven.

-Tom-

nee, het plan is volledig af. Het gaat hier over een stationgebouw met daar rond rijwoningen. Het  3D model zou wat vereenvoudigd moeten worden. Nu is elke woning apart ingegeven en ik zou  die willen samenvoegen tot enkele grote woningen.
is dit mogelijk?

grtz

HofCAD

Citaat van: -Tom- op di 10 06 2008, 16:29:05
hallo,

hoe kan ik in een autocad 3D model van 10 aparte  woningen (rijwoningen) 1 grote woning maken.

grtz
Tom

Beste Tom,

Waarom samenvoegen en wat dan wel?
Het lijkt mij niet dat je het commando UNION voor 3Dsolids of
het commando BLOCK of GROUP bedoelt?

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI

PS Hoe je eventueel kan werken zie:
http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,2449.0.html
ACADcadabra

-Tom-

het probleem luid dus als volgt, ik moet mijn dxf bestand inlezen in software voor een berekening van een geluidsprognose model.
Ik kan dus  mijn layer van de woningen  ingeven als een muur zodat ik in mijn model een huisje krijg. Maar hier zit dus het  probleem  elke woning wordt  ingegeven als 5 zijvlaken  (kubus)  + 5 zijvlakken voor het dak (pyramide) dus een woning is opgebouwd uit  10 verschillende muren  (kan iedereen nog volgen? ).
dus een straat van 10 aaneengeschakelde woning komt in mijn model overeen met 100 verschillende muren als ik dus van 10 aaneengeschakelde woningen 1 grote woning kan maken is dit in mijn model gelijk aan 10 verschillende muren.
En maak ik dus winst in rekentijd.

daarom mijn vraag : is het niet mogenlijk van 10 aparte woningen 1 grote woning te maken

-Tom-

Manu

Beste -Tom-,

Je uitleg met het aantal vlakken in je dakpyramides begrijp ik niet helemaal, maar zou het niet makkelijker zijn om in autocad je 10 'huisjes' naast elkaar te plaatsen en het geheel ervan 'over' te tekenen als 1 groot huizenblok ?
AutoCad kan dit niet automatisch voor jou doen, dus je zal sowieso wat tekenwerk eraan hebben..

Het zou natuurlijk een stuk duidelijker worden mocht je iets kunnen posten van je tekening, misschien krijg je dan wat meer reacties..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

julien

Voor zover ik weet kan dit niet standaard in autocad. Programma's als Solid Edge kunnen modellen opslaan in verschillende vorm, onder andere een simplifyed model.
Voor jouw probleem nu lijkt het me best om je huisjes als x-ref binnen te halen waarbij je telkens enkele x-refs op 'niet-actief' zet.
Zo is je tekening wat minder zwaar.

-Tom-

ok  merci voor de uitleg

grtz