FastFiber

Template opschonen

Gestart door Jeroentje, vr 28 03 2008, 20:07:45

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentje

Heb hier een template waarin enkele blocks en vervuiling zitten die er niet uit willen. Regelmatig met Purge en Audit bezig maar het zijn hardnekkig blocks. Helaas kan ik die hier niet plaatsen omdat er bedrijfsinformatie in zit.  :oops:

Wat ik graag wil is een lijst maken van alle blocks. Lukt mij een enkele keer als blocks vraagt om een naam kan ik kiezen voor ? en dan *. Hierna kan ik in F2 de lijst kopieeren. Wie weet de juiste commando's hiervoor om een blocks lijst uit te printen ???

Hoe kan je een template werkelijk opschonen als Purg en Audit niet lukken. Las een berichtje enige tijd terug over Overkill. Wie weet raad ???

ADT 2008

Kenny H

Beste,

als die purge en audit al niet werken zou je eventueel het volgende kunnen doen.
Je vertrekt van een nieuwe tekening (geen template gewoon een leeg blad)
En via Disign Center sleep/copieer je al de nodige block/layers/dimstyles/textstyles enz van uw template naar deze nieuwe.
Dan de oude template vervangen door deze laatste nieuwe.  :wink:
Maar dit is dan ook de laatste oplossing die ik ken.  :(
Tzal wel wat werk vragen maar dan ben je zeker dat direct alles er uit is.  8)

Mvg

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

Joop

Om de template schoon te maken kun je het volgende proberen (werkt 99 van de 100 keer):
Alle lagen vrij maken, dus niet bevroren, uitgezet, of gelockt.
Type het volgende letterlijk in (dus geen short cuts) en <enter> betekent druk op enter:

erase <enter>
all <enter>

Houd nu de shift toets ingedrukt en selecteer de items die moeten blijven, zoals bijvoorbeeld het kader.
<enter>

En nu alles purgen, ook de geneste items cq meerdere keren purgen.

Heeft dit niet geholpen herhalen maar dan zonder het gedeelte met de shift toets.

Succes,

Joop
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

hulpje

Probeer SUPERPURGE eens.
Met SUPERPURGE haal je echt alles uit je template wat je er niet in wil hebben.

Kijk maar eens hier
http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,1914.0.html
of hier
http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,2200.0.html

Lees eerst de gebuiksaanwijzing goed door voordat je superpurge gaat gebuiken!

Richard

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reimer

Volgens mij kun je met purge prima een tekening opschonen  Het kan nechter zo zijn dat je objecten (blokken) wilt purgen die ín een block zijn opgenomen. Ik probeer altijd het volgende:
- Selecteer alle blocken (met quickselect)
- Explodeer deze één keer.
- Selecteer weer op alle blocken.
Als er nu nog blokken geselecteerd kunnen worden zijn er dus blokken ín een block gebruikt. Je moet dan beslissen of je deze blocken wilt aanpassen.

Hetzelfde geldt ook voor stylen die in een block gebruikt kunnen zijn.

Reimer.

Jeroentje

Alle mogelijkheden eens uitgeprobeerd afgelopen weekend. Ten eerste alles (ctrl A) selecteren en dan deselecteren wat je wilt behouden. Helaas blijken er in blokken ook weer blokken te zitten. Superpurge houd mij nog wel even van de straat. In eerste instantie leek het allemaal goed te lopen. Inmidels wel een aantal stappen verder maar helaas nog niet het resultaat wat ik verwachte.

Op dit moment begonnen met elke deel apart in een nieuwe tekening te zetten. Purge Audit en dan kijken wat voor blokken er in zitten. Welke blokken er in zitten kan heel handig met BEDIT. Als je voor BEDIT een streepje plaatst, dus  _BEDIT krijg je in de taakbalk alle blokken te zien. Even openen met F2 en daarna met copy kun je het elk willekeurig programma knippen en plakken. Doe het zelf in Excel waarin ik ook gelijke blokken uitsluit. Heel raar dat ik soms blokken krijg die een gelijke naam hebben en soms blokken die je helemaal niet meer terug kan vinden.

Een hele klus om alles schoon te krijgen maar als het eenmaal schoon is dan heb je er ook weer jaren plezier van.

Allemaal bedankt voor de oplossingen, maar het blijft een onhandige klus.

Jeroentje

yoin