yoin

crh

Ik heb een field in mijn stempel staan. Deze geeft de filename aan van de tekening.
Als ik echter ga plotten wijzigt hij de field naam in een ander bestandnaam
als ik vervolgens cansel en rea intik wijzigd de field weer in de juiste fieldnaam
wat is het probleem????

jo-king

Citaat van: crh op wo 19 03 2008, 13:35:21
Ik heb een field in mijn stempel staan. Deze geeft de filename aan van de tekening.
als ik vervolgens cansel en rea intik wijzigd de field weer in de juiste fieldnaam
wat is het probleem????

we hebben op kantoor hetzelfde probleem gehad. tegenwoordig doet het zich niet meer voor.
waarschijnlijk neemt bij jou ook autocad de bestandsnaam over van een andere file die open staat.

probeer eens background plotting af te zetten (options - plot - background plot afvinken & background publish afvinken)

en anders minder bestanden openen, tijdens het plotten...?

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

crh

Citaat van: jo-king op do 20 03 2008, 17:17:10
Citaat van: crh op wo 19 03 2008, 13:35:21
wat is het probleem????

we hebben op kantoor hetzelfde probleem gehad. tegenwoordig doet het zich niet meer voor.
waarschijnlijk neemt bij jou ook autocad de bestandsnaam over van een andere file die open staat.

probeer eens background plotting af te zetten (options - plot - background plot afvinken & background publish afvinken)

en anders minder bestanden openen, tijdens het plotten...?

background plotting en publishing staat alle twee uit.
Ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat als ik bij options - user preferences- filedupdate settings   de plot uitzet het probleem op is gelost echter dit houd autocad niet vast en moet ik bij elke tekning dit toepassen. weet iemand hoe ik dit probleem dan weer kan oplossen

Joop

Om bij alle tekeningen bij het openen deze fieldupdate voor het plotten uit te zetten plaats je in de mnl file  aan het einde de volgende regel:
(setvar "FIELDEVAL" 27)
Dit heeft wel tot gevolg dat een field voor bijvoorbeeld een plotdate/time in jouw tekening ook niet meer werkt.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

crh

Citaat van: Joop op do 27 03 2008, 07:53:11
Om bij alle tekeningen bij het openen deze fieldupdate voor het plotten uit te zetten plaats je in de mnl file  aan het einde de volgende regel:
(setvar "FIELDEVAL" 27)
Dit heeft wel tot gevolg dat een field voor bijvoorbeeld een plotdate/time in jouw tekening ook niet meer werkt.

Het wekt inderdaad bedankt

FastFiber