FastFiber

Goedkoop alternatief?

Gestart door julien, di 07 09 2004, 16:04:57

Vorige topic - Volgende topic

julien

Mijn collega wil de tekeningen steeds eerst zelf kunnen bekijken op scherm alvorens deze door te sturen.
Ok wil hij eventueel eens een tekst kunnen aanpassen of een maatlijn bijplaatsen.

Kennen jullie goede alternatieven?

Arjan

goed alternatieven die autocad bestanden kunnen openen en bewerken? bedoel je dat?

Arjan

btw. kun je jouw autocad niet bij je collega op de PC installeren?

julien

Citeergoed alternatieven die autocad bestanden kunnen openen en bewerken? bedoel je dat?
zoiets bedoel ik dus.
Citeerbtw. kun je jouw autocad niet bij je collega op de PC installeren?
Nope, mag niet hé...

Arjan

Citaat van: julien
Nope, mag niet hé...

ook niet als jullie bij het zelfde bedrijf werken?  :shock:  dat *****

julien

Citaat van: Arjan
Citaat van: julien
Nope, mag niet hé...

ook niet als jullie bij het zelfde bedrijf werken?  :shock:  dat *****
nee...  :(

bart

julien je mag jouw autocad best bij je collega installeren
en vervolgens de licentie delen via de portable licentie ulitie (op de site van autodesk op te halen)

je kan nartuurlijk maar op 1 systeem te gelijk werken

je kan volovieuw of iets dergelijks gebruiken om de tekening na te kijken

wil je echter de tekening bewerken dan denk ik dat je naar de lt versie moet

er zijn wel programma's die dwg inlezen en daarna kunnen bewerken
maar de terug geexporteerde tekeningen zijn geen goede dwg's meer

er is tegenwoordig oop een pro versie van voloview op de markt hiermee kan je ook opmerkingen op de tekening plaatsen maar ik weet niet of je ook echt de tekening kan bewerken.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Remo

BricsCAD al bekeken?
http://www.bricscad.com/

of anders dan maar toch een lite versie....

Remo

P.S.  je kan natuurlijk ook een netwerk licentie overwegen. maar ook daarvoor geld maar 1 tegelijk......
overigens de voloview 3.0 versies die bij ons in het bedrijf aanwezig zijn
kunnen alleen redlining in de tekening zetten, en niet de tekening bewerken (gelukkig) :-)

julien

Mijn collega heeft bricscad gekocht.
Maar blijkt dat easy computing net hetzelfde verkoopt maar dan in het nederlands voor ongeveer de helft van de prijs.
Toch bedankt.

Siem

Wij importeren sinds kort GstarCAD als goedkoop alternatief voor AutoCAD en BricsCAD. Dit is op basis van IntelliCAD (ooit was BricsCAD dat ook), hetgeen semi-open source is. Gratis doet GstarCAD al heel wat. Bekijk zelf de download maar even: www.stercad.be. Voor profi werk moet je de licentie kopen aan 650 euro.
Met vriendelijke groet, IDEOMA intelligent systems bv

roy_043

Citaat van: Siem op do 18 02 2010, 22:22:22GstarCAD als goedkoop alternatief voor AutoCAD en BricsCAD...Voor profi werk moet je de licentie kopen aan 650 euro.
Goedkoop? Ter info:
Bricscad V10 Pro - 425,00 EUR
Bricscad V10 Classic - 315,00 EUR

Siem

We willen niet té goedkoop zijn, zodat we er echt serieus aan kunnen trekken. Ollanders lopen nu eenmaal alleen hard als er wat verdiend kan worden en ik ben er zo eentje :lol: Overigens zijn we bij grotere aantallen een stuk goedkoper.

Laten we het prijzenlijstje aanvullen:
A9CAD - 0,00 EUR
ZWCAD Pro 2010 - 450,00 EUR
GstarCAD Pro 2009 - 650,00 EUR
AutoCAD LT - 1.095,00 EUR (na terugclaimen van 300,00 EUR)
AutoCAD - 4350,00 EUR

Verder valt me op dat het onderhoud op AutoCAD Civil 3D (hebben we zelf) elk jaar weer maar liefst 750,00 EUR moet kosten, maar dan heb je ook wel wat ...
Met vriendelijke groet, IDEOMA intelligent systems bv

paulv

Oei  Siem wat zeg je nu
CiteerOllanders lopen nu eenmaal alleen hard als er wat verdiend kan worden en ik ben er zo eentje

Wat ik hier uit moet begrijpen is dus dat je van de ene dag op de andere iets anders zal doen, als het maar geld opbrengt.  Dat we dus zeker geen service moeten verwachten op lange termijn?

Ik werk trouwens sinds kort met Bricscad V10 met geopus als landmeetkundige applicatie.
Na pogingen  met zwcad en iets Duits van Graebert had ik nog twijfels, maar nu zie ik helemaal geen reden meer om autocad te gebruiken, dat kost per jaar meer aan upgrades dan dat Bricscad kost .  Misschien zijn er nog enkele dingen die je niet kan in Bricscad, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Manu

DoublCad Xt is een volledig gratis alternatief voor AutoCad LT (met wat extra's erbovenop). Het leest dwg's moeiteloos in én export die terug naar *.dwg..(up & down tot release 2009). Ook de interface is nagenoeg identiek aan AutoCad.. kan het nog beter?
Yep, want dit gratis alternatief mag commercieel gebruikt worden.. en dat is niet altijd zo bij andere 'gratis' alternatieven..

(ps : voor de sketchupliefhebbers : je importeerd je sketchup files direct in DoubleCad Xt!)

succes,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

FastFiber