FastFiber

SketchUp

Gestart door Arjan, di 24 08 2004, 10:40:36

Vorige topic - Volgende topic

Arjan

een goed alternatief voor AutoCAD om gebouwen in 3D te tekenen is SketchUp
een probeerversie is te dloaden op http://www.sketchup.com/
daarna kun je het programma kopen. 8)

er staan op http://www.sketchup.com/ ook een flink aantal video-tutorials

julien

Sinds enkele weken is SketchUp over gekocht door Google en naar hun gewoonte geven ze een gratis versie van het programma.

Markske

Citaat van: julien op di 13 06 2006, 09:10:23
Sinds enkele weken is SketchUp over gekocht door Google en naar hun gewoonte geven ze een gratis versie van het programma.

Leuke tip!!!

Thanks Julien  :D

greetz,
Markske

Reinier

Dag Heren!...

Sketch-up is volgens mij een hit, is het niet? Nu zit ik in het staalconstructiewerk en vangrail vaak te tekenen in 2D, nu zou ik graag in de toekomst wat vaker in 3D willen tekenen, zodat ik tekeningen aan klanten aan kan leveren zodat onze producten beter te beoordelen zijn.

Graag hoor ik van jullie als sketch-up echt een goed programma is, om mee te tekenen.

Alvast bedankt,

Reinier Veld
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

sschevers

Reinier,

Voordeel van skethup is dat je een gratis versie waarmee je kunt stoeien. Wil je iets verder gaan kun je overwegen of je voor de pro versie gaat. Let even op de licentie voorwaarden voor de basis versie of je die in een commerciele omgeving mag gebruiken.

De keuze van een 3d pakket is van veel zaken afhankelijk. Welke formaat vraagt je opdrachtgever. Wat voor werkzaamheden doen we nog meer binnen ons bedrijf.  Niet te vergeten, wat is het budget. Zijn er bibliotheken verkrijgbaar of moet ik alles zelf maken. Iets gaan gebruiken omdat het een hit is lijkt me niet de meest voor de hand liggende optie.

Kijk ook eens naar Inventor (geen aandelen :-)). Daar kun je voor staalconstructie werk verschrikkelijk mooie dingen releatief simpel maken.

stephan

FastFiber