yoin

Reinier

Oké mensen, de vraag van vandaag.

Sinds een halfuur heb ik autocad 2008 LT, met designcenter. Nu zou ik graag willen dat ik alle bouten en moertjes en ringetjes die er ook maar leverbaar op deze planeet zijn, in mn designcenter willen hebben. Ditzelfde geldt voor alle mogelijk staalprofielen. Heeft iemand een website en beschrijving hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?

Mvgr. Reinier Veld
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

Joop

Niet zo moeilijk. Dit doe ik a jaren (sinds Design Center bestaat).

DosLib moet wel al geladen zijn en er moet een lege tekening geopend zijn :wink:.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Reinier

Citaat van: Joop op vr 07 12 2007, 11:42:16
Niet zo moeilijk. Dit doe ik a jaren (sinds Design Center bestaat).

DosLib moet wel al geladen zijn en er moet een lege tekening geopend zijn :wink:.
bestand reeds gedownload, wat nu?

- heb lege tekening
- wat is de volgende actie??????
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

hulpje

Volgens mij gaat het niet werken, en wel om de volgende reden: Reinier heeft LT en een kenmerk van LT is, is dat er geen LISP functies zijn in een LT omgeving.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reinier

Citaat van: hulpje op vr 07 12 2007, 15:32:54
Volgens mij gaat het niet werken, en wel om de volgende reden: Reinier heeft LT en een kenmerk van LT is, is dat er geen LISP functies zijn in een LT omgeving.

Richard

:cry: :cry: ik zou heel graag op 1 of andere manier alle mogelijke boutjes/moertjes/ringen staalbalken (IPE/HEA/HEB/UNP/INP/HOEKLIJN) makkelijk invoegen in tekeningen.....

hulpje

Dan moet je er een Toolpallets van maken.

Dat doe je vrij eenvoudig, door in je design center  :wink: met de rechtermuisknop op een directory te klikken, waarin al je blockjes staan.
In het volgend snelmenu zeg je Create Tool Pallete of Blocks.
Wacht even rustig af en binnen no-time heb je een Tool Pallete met jouw boutjes en moeren.

Richard

hulpje

Reinier

Citaat van: hulpje op vr 07 12 2007, 16:14:48
Kijk anders ook nog even hier
http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,2165.0.html

:vreegoe:

Bedankt alvast, nu moet ik nog wel alle bouten en moeren als block hebben.. en staalbalken en dergelijke! .. wie heeft er tijd teveel?

lexxx

Tja, dan moet je als elke andere tekenaar je eigen Block bibliotheek bij elkaar lenen, stelen, downloaden tekenen.
the end of the line

hulpje

Ga je ons vertellen, dat je al jaren alleen losse lijntjes tekent???????   :cry:

Hier nog een klein tipje voor je: Maak je blocken meteen Dynamisch!
Dat zal straks voor veel tijdwinst zorgen.

julien

Citaat van: hulpje op vr 07 12 2007, 16:28:13
Hier nog een klein tipje voor je: Maak je blocken meteen Dynamisch!
Dat zal straks voor veel tijdwinst zorgen.
Inderdaad, vandaar dat ik dat in de nieuwsbrief van november heb gezet.  :mrgreen:
http://www.cadsite.be/diverse/nieuwsarchief/2007-11_archief.php

Remo

hohoho...  er zitten ook nadelen aan dynamische blokken...
niemand schijnt er meer mee te zitten in deze tijd van terabits en quadcore maar een tekening met veel dynamische blokken is zwaarder dan een met normale blokken..als je niet vaak een bestaand blok hoef te wijzigen valt er nog steeds iets te zeggen voor normale blokken....

heb je aandelen in de dynamische blokkenhandel?   :mrgreen:

En ja soms is het wel handig om dynamisch te doen...   maar ze zijn niet de oplossing voor alle kwalen...  daar heb ik namelijk voor weinig wat voor  :wink:   :twisted:
fles met iets wat naar water smaakt eruit ziet als water... etc etc...

p.s. tijd zat maar geen zin.. :P

Joop

:oops: :oops: :oops:
Ik heb over het LT heengelezen. Sorry....
Ik heb onze vriendelijke en behulpzame webmaster gevraagd een aantal tekeningen op de site te zetten deze tekeningen zitten vol symbolen van boutjes, (dop)moertjes, ringen, profielen, etc. etc. .......
Deze zijn te gebruiken in het Design Center.
Zelf gebruik ik deze al vele jaren.

Veel plezier,

Joop

PS:
En ja, dynamische blokken zijn wel handig, maar zoals Remo schrijft overdaad schaadt.
Heb je er veel in je tekening zitten dan wordt hoe dan ook en onafhankelijk van jouw computer het werken met de tekening trager.
Ik heb een tekening waar ik alle niet essentiele dynamische blokken vervangen heb door gewone blokken. Van de tweehonderdvierenzestig (allen armaturen, schakelaars e.d.) is er nog een over: het kader.
Ik heb mijn werkwijze wat dit betreft nu ook grondig aangepakt.
J.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

julien

Reinier