FastFiber

van LT naar (bijna) full met LT-Extender

Gestart door hpmenu, za 06 10 2007, 13:33:52

Vorige topic - Volgende topic

hpmenu

Ik zie nog al eens de vraag langskomen: Is LT nu werkelijk zo slecht in vergelijking met de volledige versie. Antwoord natuurlijk: ja dat is zo. Maar wat ik nooit lees (en waarvan ik zelfs een beetje vermoed dat de verenigde autocadverkopers dat vermoedelijk zo willen houden) is iets over het LT-extender pakket. [www.lt-extender.de] LT-extender maakt van LT nagenoeg een full-version acad. Op ons architectenbureau gebruiken we het fanatiek, het is legaal al zou autodesk graag anders zien. Aanschaf kost een paar honderd euro en alle updates zijn gratis. Omdat autodesk met elke nieuwe (en vaak volstrekt overbodige) versie opnieuw probeert om LT-extender van zich af te schudden, moet het programma ook bij elke versie worden aangepast. Het laatste wat ik tot nu toe miste in LT-Extender was goed kunnen werken met 3d-solids, maar ook daar wordt nu aan gewerkt. Ons eigen lisp menu werkt er prima mee. (www.koenmulder.nl/hpmenu)

Groet,

koen

jo-king

Citaat van: hpmenu op za 06 10 2007, 13:33:52
....het is legaal al zou autodesk graag anders zien.

een variant hiervan (die ook supergoed werkt: !slingshot van drauto -> http://www.drcauto.com/ )

'k heb ooit hierover een gesprek gehad met een autodesk-vertegenwoordiger:
de uitspraak "legaal" is een twistpunt, vermits je een autodesk-product koopt met een beperking op, die je met externe programma's gaat uitbreiden.
autodesk ontwikkeld niet apart een autocad "full" en een autocad "LT"
ze ontwikkelen de full, en "strippen" deze (vandaar LT -> LOW TECHNOLOGY).
je betaald dus voor de basic functies, niet voor het gebruik van de volledige technologie.
hoewel ze externe "plug-in's" toelaten, is het eigenlijk niet toegelaten om de hun gedeactiveerde functies opnieuw te activeren.
maar dat is een advocaten-kwestie; waar wij als gebruikers ons niet te veel van moeten aantrekken  ;)

zo kan je de colorbooks van een full licentie gewoon copieren naar de LT-licentie.. no problem.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

FastFiber