FastFiber

Goedkoop alternatief voor autoCAD ?

Gestart door Christophe@WORK, ma 17 09 2007, 10:39:36

Vorige topic - Volgende topic

WebRacer

?

Gerrit

Voor eenvoudige tekeningen vind ik de gratis versie van SketchUp (Google) erg leuk om te gebruiken, vooral de mogelijkheid om op bijna kinderlijk eenvoudige manier iets in 3D te visualiseren is aangenaam meegenomen. :mrgreen:

Op het eerste zicht is het kinderlijk eenvoudig,  8)
maar wanneer je even bezig bent, ontdek je toch dat er meer achter zit dan je zou verwachten, :shock:
en accurate tekeningen maken is echt wel mogelijk, ook in 3D. :vreegoe:

Niet iedereen is bouwkundig tekenaar, (zoals ik) of beroepsmatig bezig met autoCad, en dan vind ik Sketchup wel een erg mooie oplossing. :D

Je hebt 2 versie's, de gratis en de betalende Pro-versie
De occasionele gebruiker zal ruimschoots tevreden zijn met de gratis versie die je kan downloaden op deze locatie http://sketchup.google.com/download.html

Christophe@WORK

Citaat van: Gerrit op za 16 02 2008, 10:04:44
Voor eenvoudige tekeningen vind ik de gratis versie van SketchUp (Google) erg leuk om te gebruiken, vooral de mogelijkheid om op bijna kinderlijk eenvoudige manier iets in 3D te visualiseren is aangenaam meegenomen. :mrgreen:

maar wanneer je even bezig bent, ontdek je toch dat er meer achter zit dan je zou verwachten, :shock:

Niet iedereen is bouwkundig tekenaar, (zoals ik) of beroepsmatig bezig met autoCad, en dan vind ik Sketchup wel een erg mooie oplossing. :D

De occasionele gebruiker zal ruimschoots tevreden zijn met de gratis versie die je kan downloaden op deze locatie http://sketchup.google.com/download.html

We hebben dit al eens geprobeerd, maar dit is nu wel wat te weinig professioneel.
Het programma moet in staat zijn behuizingen van apparaten te kunnen tekenen.

Gerrit

Citaat van: Christophe@WORK op ma 18 02 2008, 08:50:35

Laat mij raden,...
je zit in de branche van de grootkeukens voor de horeca ?
En die firmanaam begint met een P ofwel en D ?  :mrgreen:

Christophe@WORK

Citaat van: Gerrit op ma 18 02 2008, 13:38:52
Citaat van: Christophe@WORK op ma 18 02 2008, 08:50:35

Laat mij raden,...
je zit in de branche van de grootkeukens voor de horeca ?
En die firmanaam begint met een P ofwel en D ?  :mrgreen:

verre van..

jo-king

Citaat van: Gerrit op za 16 02 2008, 10:04:44

Gerrit... let wel op,
Sketchup is gratis, voor de particuliere gebruiker.
als bouwkundig tekenaar of professioneel gebruiker moet je weldegelijk de pro versie aankopen.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

pvh25

kijk eens op www.tensorcad.com. Veel goedkoper (Euro 199,-) Nederlandstalig en vele eenvoudiger. Handleiding, video's
voorbeelden etc. Ik werk er al jaren mee, echt aan te raden.

grts
pieter

Citaat van: Christophe@WORK op ma 17 09 2007, 10:39:36
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum.

'k Heb voorlopig slechts één vraag. Zelf ben ik nog totaal onbekend met AutoCAD. Het is mogelijk dat ik het later ga leren.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedkoop volwaardig alternatief voor Autocad. Dit omdat de licenties van autocad toch heel duur zijn en we daarop wel willen besparen. Een andere reden is ook dat we Autocad maar af en toe nodig hebben voor één a twee projecten per jaar; dus niet voor constant gebruik.

Heeft iemand voorstellen / tips?

grtjs

PS: Is er hier emailnotificatie op dit forum?

raaf

Er bestaat Doublecad en Doublecad Pro.
Je moet ook altijd eerst de Pro downloaden, die is 30 dagen gratis, daarna kies je of je dóór wilt gaan met de Pro (betaalde versie) of bij de, met Autocad LT te vergelijken, eenvoudige versie doorgaat. de laatste is wel gratis!
Men hoopt zeker, dat je na een poos gewoon de Pro versie aanschaft.
Ik heb het echter niet lekker aan de gang gekregen :oops:
Ik ben dan ook maar een amateur, en leer nu met Acad 2010 3DMap van mijn werk.

Doublecad ziet er overigens wel goed uit, met dezelfde iconen, maar het programma was bij mij een aantal keren vastgelopen. Dat kan wel gekomen zijn door mijn 5 jaar oude PC. (inmiddels is die reddeloos gecrached en gedumpt :mrgreen:)
Een gedegen kennis van termen en Engelse taal is zeker nodig. Zij hebben ook een eigen cad-forum.
De bestanden zijn ook dwg-bestanden.
Voor wat ik er mee geprobeerd heb, is het is niet zo gebruiksvriendelijk als AutoCad.

je kunt het altijd proberen... :|

groeten,

raaf

Siem

Probeer GstarCAD eens. Dat is als 2 druppels water met AutoCAD full, dus incl. VBA, 3D Solid Modelling, Autolisp, Express Tools en Quick Dimension. Het komt uit China en wordt gemaakt op basis van Intellicad. Het is iets minder goed dan AutoCAD, maar goed genoeg voor de meeste mensen.

Het belangrijkste is dat het vrijwel precies hetzelfde werkt als AutoCAD.

P.S. Het kan ook de DWG van AutoCAD 2010 inlezen.
Met vriendelijke groet, IDEOMA intelligent systems bv