FastFiber

Goedkoop alternatief voor autoCAD ?

Gestart door Christophe@WORK, ma 17 09 2007, 10:39:36

Vorige topic - Volgende topic

Christophe@WORK

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum.

'k Heb voorlopig slechts één vraag. Zelf ben ik nog totaal onbekend met AutoCAD. Het is mogelijk dat ik het later ga leren.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedkoop volwaardig alternatief voor Autocad. Dit omdat de licenties van autocad toch heel duur zijn en we daarop wel willen besparen. Een andere reden is ook dat we Autocad maar af en toe nodig hebben voor één a twee projecten per jaar; dus niet voor constant gebruik.

Heeft iemand voorstellen / tips?

grtjs

PS: Is er hier emailnotificatie op dit forum?

Wimhardeman

Autocad LT (light)

Dit is de uitgeklede goedkopere versie van de volledige AutoCad

Kijk anders hier op de site eens bij andere Cad software.

julien

De Lt versie is al een heel stuk goedkoper, maar als ook dat te veel is kan je gaan kijken naar de klonen.
Brickscad en JetCAD zijn zo'n klonen. Ze beweren net dezelfde functionaliteit te hebben als autocad. Ik heb het al een aantal keer getest en vind het toch niet zo goed werken.
Maar als het echt maar voor een keer of 2 per jaar is kan je hier misschien mee beginnen.

jo-king

Citaat van: Wimhardeman op ma 17 09 2007, 11:01:41
Autocad LT (light)

Wim, LT wordt onterecht "LIGHT" genoemd...

eigenlijk staat LT voor LOW TECHNOLOGY; maar we weten allemaal wat hiermee bedoeld wordt;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

TTB

Kijk hier eens: http://www.ideoma.nl/

Het pakket ZwCAD is zondermeer te vergelijken met AutoCAD, alleen wel slechts 1/10e van de prijs van AutoCAD.
Voor een dergelijk summier gebruik wat jullie er mee doen wist ik het wel.
Ik heb 3 maand geleden 2008 aangeschaft, maar bij een volgende update zal ik zeer serieus naar het b.g. pakket kijken.

Groeten en succes.
Peter

Wimhardeman

Citaat van: jo-king op ma 17 09 2007, 14:01:18
Citaat van: Wimhardeman op ma 17 09 2007, 11:01:41
Autocad LT (light)

Wim, LT wordt onterecht "LIGHT" genoemd...

eigenlijk staat LT voor LOW TECHNOLOGY; maar we weten allemaal wat hiermee bedoeld wordt;)

Weer iets geleerd :mrgreen:

Christophe@WORK

Hey, OK bedankt voor de berichtjes iedereen.

Wat zouden jullie aanraden om als goedkoop alternatief te nemen, wetende dat ik nog geen AUTOcad ervaring heb.
Maw welke heeft de minst steile leercurve?

mvg

Wimhardeman

Gene

eender welk programma je kiest je zal het programma dat je kiest toch moeten leren. Wat de leercurve betreft deze zal voor al wat je leert eigen zijn aan jezelf.

Christophe@WORK

Sorry voor de late reactie;

maar men raadt ons aan om autodesk inventor te gebruiken om het intuitief werkt en het een goed programma is.
Kan er iemand zijn ervaringen delen?

Kent iemand plaatsen waar je een 3D pakket kan aanleren in avondschool?
Kent iemand goede boeken (4 dummies)?

julien

veel vragen maar weinig info.
Afhankelijk van je sector kies je best voor een ander 3D pakket, dus misschien is inventor iets voor jou, maar misschien ben je wel veel beter af met een ander pakket.
Ook zou het handig zijn als je je regio geeft of zegt hoe ver je wil gaan om cursus te volgen.
Een groot nadeel aan de klassieke avondschool cursussen informatica vind ik dat ze vééééél te traag gaan en dat er veel volk zit die met moeite weet hoe een map aan te maken in verkenner.
De echt goede cursussen die alles op een dag of 2 geven zijn dan weer verschrikkelijk duur.  :roll:

Christophe@WORK

Hoe bedoel je weinig info? Welke info heb je nog nodig?

Regio West-Vlaanderen; dus tem Oost-Vlaanderen is doenbaar. Ik zoek dus geen informatica cursus hé.

julien

tsja, cad is ook informatica é.  :mrgreen:
Ik heb al enkele cursussen gedaan, bij syntra zijn ze nog goed en betaalbaar.

Gene

Een cursus waar je alles op 2 dagen kan leren?? Nog nooit meegemaakt, en zeker niet als je van nul moet starten voor het aanleren van een tekenpakket. Inderdaad de cursussen van syntra en VDAB zijn goed en betaalbaar. Het gaat hier dan ook om cusussen van minstens 30 u.

julien

Ik kende solid edge totaal niet en heb hierover een cursus van 3 dagen gevolgd. Na die cursus had ik voldoende kennis om verder zelf te evolueren tot wat ik nu kan.