FastFiber

autoturn, rijcurve?

Gestart door silverster, vr 20 07 2007, 10:04:55

Vorige topic - Volgende topic

silverster

Hallo,

we zijn op zoek naar een programma om rijcurve's te maken in autocad.
dit is dus een programma om bochtstralen te bepalen van verschillende voertuigen.
nu heb ik 3 verschillende programma's even heel snel opgezocht op het internet, en daarvan prijsopvraag gedaan,
nu valt mij op de prijzen nogal verschillen.

heeft er soms iemand ervaring met zo'n programma?
en wat zijn de voor en nadelen van het programma waar je dan mee werkt?

Markske

Citaat van: silverster op vr 20 07 2007, 10:04:55
Hallo,

we zijn op zoek naar een programma om rijcurve's te maken in autocad.
dit is dus een programma om bochtstralen te bepalen van verschillende voertuigen.
nu heb ik 3 verschillende programma's even heel snel opgezocht op het internet, en daarvan prijsopvraag gedaan,
nu valt mij op de prijzen nogal verschillen.

heeft er soms iemand ervaring met zo'n programma?
en wat zijn de voor en nadelen van het programma waar je dan mee werkt?

Beste silverster,

het is de eerste keer dat ik over deze programma's iets lees...
zou je misschien de namen van die programma's eens kunnen opgeven?

alvast bedankt!!!

grtz, Markske

silverster

hierbij de verschillende links naar de programma's

http://www.verkeerskunde.nl/moxie/software/ontwerpen/autoturn-42.shtml

http://www.cursim.nl/

www.ideoma.nl --> EN DAN EVEN ZOEKEN OP AUTOTURN.

misschien nog even voor jou info,

Heel vaak krijg je digitale bestanden in PDF formaat, omdat dat bedrijfspolicy is dat ze alleen digitaal in pdf mogen leveren.
hier is dus ook weer een programma voor te krijgen die de pdf omzet in dxf of dwg

Markske

Dank je wel voor de info silvester  :D

mij lijkt het programma AutoTurn (versie 5.1) wel iets te hebben...
ik heb zojuist prijsaanvraag gedaan bij Geoit.be (is blijkbaar de enige verdeler van AutoTurn in België), en ze gingen mij meer info + gratis demo versie opsturen.

AutoTurn V5.1 heb je in 2 versies: stand-allone & netwerklicentie
het is compatibel met acad 2008
het hanteerd o.a. de BeNeLux normen qua voertuigen enz...
er zit een bibliotheek in met verschillende voertuigen (auto's, truck's, enz...) die je afzonderlijk zou kunnen aanpassen én nieuwe (eigen gemaakte) voertuigen zou je blijkbaar kunnen importeren!

ik ben eens benieuwd...

grtz, Markske

silverster

Wij hebben ook gekozen voor autoturn, en deze ook besteld.
let op dat je de demo alleen stand-alone kan doen, en ik weet niet ofdat dat mag van je werkgever in verband met beveiliging.
bij ons mag het in iedergeval niet dus wij zijn gedwongen tot de netwerk versie.

Ik zou wel blij zijn als jij ook dat programma zou bestellen, mocht ik er dan niet helemaal uitkomen, dan kan ik hier nog om hulp vragen

silverster

wij hebben het programma nu binnen, en het is zeer gebruiksvriendelijk.
het programma laat zeer duidelijk zien wat de bochtstralen zijn en wat voor een ruimte een bepaal voertuig nodig heeft bij een bepaalde bochtstraal.

Mocht je twijfelen ofdat het ontwerp qua bochtstralen niet past, dan kan ik dit programma van harte aanbevelen

Siem

Even een aanvulling vanuit IDEOMA:

Inmiddels zijn we overgestapt op PathPlanner Roads. Deze zweedse software kan meer situaties simuleren, bijv. achteruit parkeren met een aanhanger op een aan te wijzen lijn, en is nog iets goedkoper ook.

Ook is PathPlanner sinds kort beschikbaar voor MX/Powerdraft en BricsCAD!

Meer op www.ideoma.nl/pathplanner.htm.
Met vriendelijke groet, IDEOMA intelligent systems bv

Reimer

Het programma CURSIM is bij ons op kantoor ontwikkeld. Naar mijn eigen mening vraagt de invoer nog om verbetering voor een groter gebruiksgemak. Bij CURSIM kun je wel erg realistisch simuleren. Ik heb dit onlangs aan de hand van een praktijk proef kunnen nameten.
Wat bij andere software nog wel eens mist is de controle op de maximale dwarsversnelling. Met een auto kun je nu eenmaal harder door een bocht dan met een stadsbus vol mensen. Cursim kan zelf daarom de snelheid of de boogstraal aanpassen om te voorkomen dat de maximum dwarsvernelling wordt overschreden.

Reimer