FastFiber

gepersonaliseerde toolbars overbrengen op andere pc

Gestart door Anonymous, ma 28 06 2004, 20:28:01

Vorige topic - Volgende topic

Anonymous

Ok, aangezien ik mijn toolbars nogal gemodifieerd heb naar mijn persoonlijke wensen, vraag ik me af hoe dat ik die instellingen ook op een andere pc krijg.

Ik vermoed dat deze wel in 1 of ander file'tje zullen opgeslagen worden? Maar de vraag is nu hetwelke? of bestaat er zo iets als verschillende gebruikers (windowsachtige toestanden) waarmee dit kan gebeuren...

Joop

De eigen gemaakte toolbars staan in de *.mns bestanden van de gebruikte menu's.
Als je meerdere (deel)menu's gebruikt dan wordt de eigen toolbar opgeslagen in de laatst geladen menu.

Joop
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

bart

welke autocad versie en welk besturingssysteem gebruik je ?

hoeveel weet je van de menu structuur af?
weet je bijvoorbeeld hoe je zeffgemaakte iconen heten , waar ze zijn opgeslagen e.d.

heb je je wijzigengen definitief gemaakt door ze in het mnu menu te verwerken e.d.
kortom beginnen we bij hoofstuk 1 of bij hoofstuk 9
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Anonymous

Citeerwelke autocad versie en welk besturingssysteem gebruik je ?

hoeveel weet je van de menu structuur af?
weet je bijvoorbeeld hoe je zeffgemaakte iconen heten , waar ze zijn opgeslagen e.d.

heb je je wijzigengen definitief gemaakt door ze in het mnu menu te verwerken e.d.
kortom beginnen we bij hoofstuk 1 of bij hoofstuk 9

- Om te antwoorden op je vragen:
Ik wil mijn toolbars dus meenemen naar combinaties van onderstaande versies en OS:

Acad: 2004 en 2004LT

- Van de menustructuur weet ik zo goed als niets af, als ik zo een bestandje bekijk herken ik wel wat dingen maar de betekenis van al de waarden en parameters zijn mij niet duidelijk, dus ik vermoed dat je best met hfst. 1 begint.

In 2004 full version heb ik 3 *.mns bestanden, nl. acad.mns, aclt.mns en acetmain.mns (dit laatste herken ik als het expresstoolmenu). Ik vermoed dat aclt.mns eigenlijk een LT-versie bestandje is, dat ik misschien bij vorige pogingen uit een LT-versie heb gekopiëerd.

In 2004LT heb ik enkel het aclt.mns file.

- Al de wijzigen die ik heb doorgevoerd zijn dus niet gebeurd door manueel dingen te wijzigen in het menu bestand, maar dmv. toolbar/customize-commando in acad zelf..... hoe deze het .mns bestand veranderd hebben weet ik dus niet.

bart

beste gast (zet er even een naam boven dat is handig in gebruik)

zo te lezen heb je je menu alleen in middels het autocad scherm aangepast.
(het menu is dus weg als het een keer nodig is het acad.mnu menu opnieuw te laden :!: )

hier nog wat vragen :D

heb je eigen icon's gemaakt ?
heb je eigen menumacro's gemaakt
of heb je alleen wat icons van de ene naar de andere toolbar gesleept ?

ps als je geintereseerd bent in een diepgaande uitleg raad ik je aan op zoek te gaan naar een goed boek
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

breeze

Ok ik heb gevonden wat ik zocht, na jullie tips ivm. met die *.mns files, (en wat zoekwerk) waarvoor mijn dank.

Maar ik blijf nog wel geinteresseerd naar de inhoud van die autocad specifieke file'tjes, dus als je me een goed boek of nog wat meer info of tips aan de hand kan doen, zou dit fantastisch zijn -want meestal gaan de handboeken niet verder dan "hoe met autocad werken", maar wat er achter de schermen gebeurt wordt maar zelden aangeraakt-

En aangzien we nu toch bezig zijn, wat zijn die "menumacro's" waar je het over had? :wink:

bart

menu macro's zijn kleine aanpassingen in het menu (met grote gevolgen)
ID_dDimlinear [_Button("Linear Dimension", "ICON_16_DIMLIN", "ICON_16_DIMLIN")]^C^C-layer;t;MAATLIJN;m;MAATLIJN;c;1;;;^C^C_dimlinear

de rode tekst is de macro

deze zorgt er voor dat bij het aanklikken van het icon dimlinear de maatlijn altijd in de laag maatlijn terecht komt
indien de laag niet bestaat wordt hij aangemaakt .

boeken

de eerste wordt voor elke versie uitgegeven
de tweede heb ik zelf ook pas maar is zeer de moeite waard en niet zo duur

het boek van ig. boerlage

http://www.cadcollege.nl/boeken/boek_ac2004.htm

het boek autocad 2002 grand cru
http://www.computerboek.nl/serie_info.asp?Serie=Grand+Cru+(Easy+Computing)
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber