yoin

cerium

Hallo,

Ik wil de schaal van mijn tekening in een viewport bekijken en daarvoor moet ik de properties van de viewport kunnen zien; Ik zit echt met een probleem, ik kan mijn viewport niet selecteren. Is er iets wat ik moet afzetten ofzo? Of is er een andere manier om de properties van een viewport te bekijken?

Alvast bedankt!

silverster

ik zat met precies hetzelfde probleem,

het schijnt dan dat je laag 0 uitstaat wanneer je viewport in defpoints getekend zijn.

verder kan je met qselect wel je viewports selecteren. alleen dan kan je bij meerdere viewports je properties weer niet zien

Gene

waarom plaats jij je viewport in de laag defpoints?
deze laag wordt door autocad automatisch aangemaakt bij een dimension commando. Autocad plaatst automatisch definitiepunten die niet worden meegeplot. dus wat op de laag defpoints staat wordt niet geplot

silverster

dat klopt, en aangezien wij al een standaard kader hebben, met een bepaalde dikte en kleur, willen wij niet dat hij de lijn van de viewport uitplot, daarom zetten wij de viewport in defpoints.

Wimhardeman

Misschien kun je beter een aparte later maken voor een Viewport die je niet uit wilt printen.

Heeft het probleem van het niet kunnen selecteren niet met het maximale aantal actieve viewports te maken.
Dit is de variabele Maxactvp

Is dit toevallig een gekopieerde viewport?

silverster

ja dat zou inderdaad ook een optie zijn ja om de viewport in een niet te plotten laag te zetten.
mijn maximum aantal actieve viewports staat op 68 dus dat zou het niet zijn

Gene

Door je viewport in de laag defpoints te zetten beperk je de mogelijkheden van selecteren maak gewoon een laag aan en zet ze op niet plotten.

HofCAD

Citaat van: cerium op wo 20 06 2007, 10:36:10
Hallo,

Ik wil de schaal van mijn tekening in een viewport bekijken en daarvoor moet ik de properties van de viewport kunnen zien; Ik zit echt met een probleem, ik kan mijn viewport niet selecteren. Is er iets wat ik moet afzetten ofzo? Of is er een andere manier om de properties van een viewport te bekijken?

Alvast bedankt!

Beste Cerium,

Als het alleen om de ingestelde schaal van een viewport gaat, kun je ook de
toolbar viewports actief maken.

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI
ACADcadabra

FastFiber