FastFiber

een nieuw probleem

Gestart door silverster, wo 20 06 2007, 08:31:50

Vorige topic - Volgende topic

silverster

hallo,

ik had een vraagje,
wij werken met layouts, nu zijn deze layouts kant en klaar, dus alleen een kwestie van inladen en je kan deze layout gelijk plotten,
nu heb ik een probleem wanneer ik 2 tekeningen open heb staan, de plot afmetingen neemt de ene layout over van de andere, dus deze plot afmetingen kloppen dan niet meer

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Manu

silvester,

" alleen een kwestie van inladen..." .. kun je daar iets meer uitleg over geven? Via insert block?, x-ref?, new layout from template?, via de toolpalettes?
Je vertelt ook dat de 2 layouts 'kant en klaar zijn'... dan zijn ze toch sowieso gelijk qua 'plot afmetingen'..?

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

silverster

het is inladen via layout from template,

de layouts zijn wel kant en klaar, maar er zijn wel verschillende afmetingen zoals bv. A0 en een A2

silverster

het rare is ook dat wanneer ik ga kijken bij mijn page setup manager de afmetingen van het te plotten bestand klopt, en wanneer ik wil gaan plotten dat deze de waarde's overneemt van de vorige layout

Manu

Wilde gok : in de plotsetup van je layouts kun je bovenaan links de plotdialoogbox een 'page setup name' kiezen (deze laat ik meestal op 'none' staan).
Je kan echter ook een nieuwe 'page setup name' aanmaken. Wel, indien -in beide kant en klare' layouts- die 'page setup name' éénzelfde naam is dan
kan dat voor AutoCad verwarrend zijn.. check je dat even na?

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

silverster

ja dat klopt, alles staat inderdaad op none,

maar zou autocad niet moeten kijken naar de layout naam, omdat je daar ook je page setup aan gekoppeld is.
ik heb dit probleem nog niet eerder gehad, en ik heb dit bestand toch al meerdere keren uitgeplot.

Joram76

Welke autoCAD versie gebruik je?

in 2007 kun je namelijk kiezen welke layoutinstellingen je wil gebruiken.

Groeten Joram
Tekenaar voor verkeersmaatregelen bij Heijmans

silverster

ik werk met 2006, maar met deze versie kan ik ook voor de verschillende layoutinstellingen kiezen

Indo_Jim

Citaat van: silverster op wo 20 06 2007, 09:10:29
het is inladen via layout from template,

de layouts zijn wel kant en klaar, maar er zijn wel verschillende afmetingen zoals bv. A0 en een A2

Hebben jullie nieuwe printer gekregen ,nadat je de template's (*.dwt) hebt gemaakt.
Wij hebben hier ook template's aangemaakt met verschillende formaten en kaders en alles staat hier gewoon op none.
Let op de plotter/printer keuze.
Zijn de plot instellingen gesaved bij de tekeningen en/of plotten.   
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

silverster

ja deze zijn wel gesaved geweest ja,
maar op 1 of andere manier is het veranderd,
ik weet dat ze bezig zijn geweest aan het netwerk hier, maar dan nog zou ik niet weten wat er precies gebeurt zou kunnen zijn,
en ik ben bang dat die gasten dat hier ook niet weten wat ze precies gedaan hebben.

Indo_Jim

Citaat van: silverster op wo 20 06 2007, 13:42:26
ja deze zijn wel gesaved geweest ja,
maar op 1 of andere manier is het veranderd,
ik weet dat ze bezig zijn geweest aan het netwerk hier, maar dan nog zou ik niet weten wat er precies gebeurt zou kunnen zijn,
en ik ben bang dat die gasten dat hier ook niet weten wat ze precies gedaan hebben.

Printer/plotters zijn zeker van naam en/of lokatie veranderd.
Tip. Maak *.pc3 printer instellingen aan.
Voorbeeld: Plotten-A4.pc3 enz.
En save en gebruik deze in je template-layoutstabs.

Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.