FastFiber

Need Help

Gestart door RTICUS, zo 17 06 2007, 14:21:53

Vorige topic - Volgende topic

RTICUS

Beste mensen,

Voor school moet ik voor Autocad een tekening makn die ik niet snap.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Mvg,

RTICUS

Reimer

Zo kan niemand je helpen. Wat is precies je probleem? Welk eindresultaat wil je bereiken? Een beetje meer info a.u.b.

Reimer

RTICUS

Citaat van: Reimer op zo 17 06 2007, 14:49:08
Zo kan niemand je helpen. Wat is precies je probleem? Welk eindresultaat wil je bereiken? Een beetje meer info a.u.b.

Reimer

Ik heb de opdracht in pdf formaat zou ik hem misschien naar je mail kunnen sturen zodat je n'm kunt bekijken.
Het gaat om tekening die nagemaakt moet worden. Maar snap niet hoe ik dat moet maken.

Mvg,

Rticus

Gene

plaats ze dan hier op het forum je kan ze toch in een bijlage meezenden. Maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat iemand voor u die tekening gaat maken!!!

RTICUS

Citaat van: Gene op zo 17 06 2007, 16:31:55
plaats ze dan hier op het forum je kan ze toch in een bijlage meezenden. Maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat iemand voor u die tekening gaat maken!!!

Reimer

Volgens mij is de clip het makkelijkst van deze twee oefeningen. Begin eerst met links en rechts circels te zetten. Van hieruit kun je volgens mij de rest wel opbouwen.

Voor de haak kun je het volgende onderwerp goed gebruiken.
http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,1899.msg9863.html#msg9863 (zie hierbij de bijlage)
Je moet bij de haak goed nadenken omdat je bepaalde middelpunten van bogen wel kunt berederen.

Laat ons weten of het gaat.

Reimer

Indo_Jim

Eerst alle circils tekenen volgens aangegeven maten.
Dan deze plaatsen zo plaatsen, dat ze op de juiste plaatsen snijden of punten die zijn aangegeven.
Als alles correct geplaatst zijn de lijnen trimmen(cad commando).

Tip.
Logische start punt nemen.(dus niet in de wilde weg beginnen met tekenen.)
Hulplijnen plaatsen (Zoals centerpunten cirkels en/of aangegeven punten/maten)

Citaat van: RTICUS op zo 17 06 2007, 14:21:53
Beste mensen,

Voor school moet ik voor Autocad een tekening makn die ik niet snap.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Mvg,

RTICUS
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

Gene

In bijlage een vb hoe je er aan moet beginnen. De grote cirkels plaats je met de optie TTR vervolgens kan je een Offset doen van 10 mm. Je moet de cirkels voor de optie Tangent voorbij het centerpunt selecteren anders staan je cirkels verkeerd. Daarna de overbodige lijnen trimmen de rondingen aan de binnenkant maak je met het commando Fillet R 20. De lijnen in de kleur Magenta zijn hulplijnen, in feite heb je ze niet nodig maar het maakt het misschien gemakkelijker voor u. Staar je niet blind op de afmetingen van de cirkels rechts ze zijn iets kleiner dan het voorbeeld van u, maar het principe van opbouw blijft gelijk.
Succes

Gene

Om de haak te tekenen maak je gebruik van cirkels en hulplijnen. De cirkels teken je zoveel mogelijk met de optie TTR zo ben je zeker dat ze juist raken aan de andere lijnen. Trim alle onnodige lijnen weg zodat je een goed overzicht hebt op het object.
Het is te tekenen maar uw leraar had er beter een paar maten meer opgeplaatst.
Begin maar met de tekening en als je vastloopt laat je maar iets weten.

Gene

Ik denk dat we hem goed op weg geholpen hebben  :D We horen er niets meer van :roll:

Reimer

Inderdaad. Maar wat is de functie TTR? Dit geeft bij mij helemaal niets. Ik werk met Acad MAP 3D 2007.

Reimer

bart

Citaat van: Reimer op ma 25 06 2007, 09:35:18
Inderdaad. Maar wat is de functie TTR? Dit geeft bij mij helemaal niets. Ik werk met Acad MAP 3D 2007.

Reimer

tan tan radius is een keuze bij het commando circel

doel tekenen van een circel met een opgegeven straal die door twee opgegeven punten gaat
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Gene

Ik had anders de twee tekeningen al klaar voor hem