algemene vragen autocad

Gestart door Willemijn, wo 03 09 2003, 09:50:13

Vorige topic - Volgende topic

Willemijn

misschien een hele domme vraag, maar ik moet voor school info hebben over autoCAD en ik kan het nergens vinden. Misschien kun jij me helpen? ik moet weten wat de specifieke mogelijkheden zijn en wat de moeilijkheidsgraad is. Ik hoop dat je me kunt helpen. bijvoorbaad dank

julien

Ik wil je natuurlijk helpen.

Hetgeen autodesk ervover verteld:
http://www.autodesk.be/adsk/servlet/index?siteID=442039&id=2707945

Mogelijkheden.
Eigenlijk zijn ze zo goed als onbeperkt omdat je zelf kan bijprogrameren (met autolisp of vba). Er zijn zelfs autolisp routines (aanvulling van autocad) die ervoor zorgen dat je spelletjes kan spelen in autocad.
Meestal wordt Autocad gebruikt om te tekenen in 2D, maar het is perfect mogelijk om in 3D te tekenen. Ik persoonlijk doe dit niet, omdat hetgeen ik in 3D teken mechanisch tekenen is en daarvoor is Solid Edge veel beter geschikt.
Moeilijkheidsgraad.
Hier weer hetzelfde. Een lijn tekenen kan je zeer snel, maar een gebouw zoals het atomium of de eiffeltoren in 3D tekenen zal je niet onmiddellijk kunnen. Iemand die zegt dat hij/zij AutoCAD voor 100% beheerst weet niet waarover hij/zij het heeft, omdat de mogelijkheden zo enorm zijn dat je onmogelijk alles kan kennen.  Met andere woorden, de moeilijkheidsgraad wordt bepaald door jezelf. Het hang er allemaal vanaf hoe ver je wil geraken.

Als je nog vragen hebt mag je ze steeds stellen, ik zal proberen je zo goed mogelijk te helpen.

BTW, wanneer je je inschrijft in dit forum krijg je de mogelijkheid om een mail te krijgen wanneer er een reactie geschreven is op uw bericht.
Verder doe ik niets met de e-mail adressen.

julien

Heb je hier iets aan gehad?

Willemijn

ja hartstikke bedankt, hier kan ik veel mee.
misschien krijg ik dan toch een goed cijfer!  :wink:

dumpy

hey ik heb op school een bouwtekening gekregen en een jaar of twee geleden lessen gehad in autocad ik heb nu autocad 2000 lt i
Nu wil ik die dus op schaal gaan maken 1:200 (cm) maar ik weet niet hoe ik dat kan instellen en mijn vraag is hoe zet ik ook alweer de maten naast een lijn neer
groetjes dumpy

julien

Best teken je al je tekeningen schaal 1:1 in je model space.

neem anders eens een kijkje op:
http://users.belgacom.net/bn422421/tips/CADmodel-paper.html