yoin

jo-king

een vaak voorkomend probleem: als ik een CLOSED POLYLINE hatch met SOLID, verschijnt er een zeer dun lijntje in dezelfde layer & kleur als de hatch.
deze lijn wordt mee geprint & heeft al meermaals verwarring veroorzaakt.

dit komt ook als ik meerdere polylines gelijktijdig selecteer tijdens het hatchen, en acad verbind deze dan met zulk lijntje.

(niets zo vreselijk als je tegen je klant te moeten excuseren omdat je programma (dat 4000â,¬ kost!) niet deftig kan arceren)

oh, dit is ADT2006, gebruikt als 2D autocad
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

bart

hoe selecteer je het te arceren gebied ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

EddyBeerke

Probeer een het commando: "BPoly", hiermee teken je een polyline van het grens gebied.
Als je deze selecteeert om te arceren...
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

jo-king

Citaat van: bart op di 01 05 2007, 08:01:18

op verschillende manieren al geprobeert:
select via crossing
via window
via pick-point
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

jo-king

Citaat van: EddyBeerke op di 01 05 2007, 08:12:39
Probeer een het commando: "BPoly", hiermee teken je een polyline van het grens gebied.
Als je deze selecteeert om te arceren...

identiek hetzelfde probleem.

wat ik ondertussen wel heb gemerkt,  is dat als ik de polyline bv 180° roteer, en op identiek dezelfde manier hatch, het wel perfect is.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

bart

Citaat van: jo-king op wo 02 05 2007, 08:08:08
Citaat van: bart op di 01 05 2007, 08:01:18

op verschillende manieren al geprobeert:
select via crossing
via window
via pick-point

Ik denk dat iedereen die wat ingewikkeldere vormen arceerd iets dergelijks wel eens heeft.
(ik heb nog geen versie meegemaakt waarin e.a niet voorkomt)

In een dergelijk geval geval haal ik eerst overkill en pedit een keer over de vorm
soms vind deze dan toch een verloren lijnstukje of een stukje pline met een lengte van 0.

Zo niet dan maak ik de vorm simpeler door er willekeurig een aantal lijnen door heen te tekenen
en zo de arcering op te delen in meer stukken
De arcering krijg je op die manier wel goed het probleem is uiteraad niet opgelost
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

Citaat van: bart op wo 02 05 2007, 08:49:19

Ik denk dat iedereen die wat ingewikkeldere vormen arceerd iets dergelijks wel eens heeft.
<knip>
De arcering krijg je op die manier wel goed het probleem is uiteraad niet opgelost

eigenlijk erg he?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

bart

Citaat van: jo-king op wo 02 05 2007, 09:24:07
Citaat van: bart op wo 02 05 2007, 08:49:19

<knip>

eigenlijk erg he?

inderdaad,
Maar anderzijds is het bepalen van dergelijke begrenzingen waarschijnlijk een van de moeilijkste dingen binnen het programmeren van de software.
ik kan me voorstellen dat het bijna onmogelijk is alle mogelijkheden die de gebruiker kan produceren te voorzien.
de keren dat e.a aan de orde is kan je per jaar wel op 1 hand tellen
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Als ik het goed begrijp doet het probleem zich niet voor als het object gedraaid is. Kun je misschien ook proberen deze hatch te maken vanuit een ander UCS? Bij sommige hatchproblemen is dit een oplossing.

Reimer

jo-king

Citaat van: Reimer op do 03 05 2007, 08:34:32
Als ik het goed begrijp doet het probleem zich niet voor als het object gedraaid is. Kun je misschien ook proberen deze hatch te maken vanuit een ander UCS? Bij sommige hatchproblemen is dit een oplossing.

Reimer

Reimer, 'soms' lukt dit.
soms zit je een half uur naar een werkend UCS te zoeken.
soms lukt het gewoon NIET.

zowieso, is dit niet de manier zoals het zou moeten. en de uitleg "live with it" is nogal vaak van toepassing.
(sorry... slechte dag zeker ;) )
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller