FastFiber

AutoCad 2008 is er !!

Gestart door Manu, do 29 03 2007, 15:00:09

Vorige topic - Volgende topic

Manu

Ik kreeg zonét per post mijn copietje van AutoCAD 2008 binnen. (legaal onder subsciption..)
Nu, voor ik die installeer polste ik graag of daar al iemand ervaring mee heeft.. kwestie van nare verassingen te voorkomen.. :wink:
We draaien nu reeds de 2007 versie zonder grote problemen..

ben benieuwd,

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

julien

Ik ben al sinds gisteren middag aan het proberen autocad 2008 aan de praat te krijgen.  :evil:
Die domme licentie zever altijd, het kost stukken van mensen en dan nog zo'n persterij altijd.

Manu

Dát beloofd !!  :mrgreen:
Ik denk dat ik nog even wacht op een 'kalmer' momentje in onze agenda...

succes Julien !!
Sketchup 4-5-6

julien

Bij mijn collega (stand alone versie) is het onmiddellijk gelukt, maar bij mij (netwerk licentie) is het echt niet te doen, ik krijg het maar niet aan de praat.
Ik heb net een niet zo vriendelijk mail gestuurd naar de helpdesk, ze sturen me al de hele tijd van het kastje naar de muur.  :evil:

Manu

Ik dien enkel een standalone versie te installeren .. ik laat je weten hoe het is afgelopen..

Manu
Sketchup 4-5-6

Wimhardeman

Ik heb de stand-alone versie geinstalleerd en binnen no-time werkte alles naar behoren.
Dat is wel eens anders geweest :lol:

julien

De persoon van de helpdesk is geweest en nu heb ik ook AutoCAD 2008!  :wink:

Manu

Update :

Ik heb zonét de 2008 versie geinstalleerd.. zonder noemenswaardige problemen..!!
hieronder een eerste indruk :

de pluspunten  :wink::

+ AutoCad impression is een leuk ingebakken speeltje..
+ de layerstate-manager is eindelijk opnieuw in 1 muisklik te bereiken.. hoera!
+  het 'layer isolate' commando kan je instellen zodat de rest van de layers én gelockt én xx% faden...da's overzichtelijk !
+ de helpfunctie is nooit veraf, je kan een zoekterm rechtstreeks intikken in het 'infocenter' rechts van de menubar..
+ multiple leaders kunnen handig zijn..
+ 2008 overschrijft niets, de 2008 blijft ongewijzigd bestaan op je PC
* er zijn wellicht nog wat pluspunten maar die vind ik later nog wel..

de minpuntjes   :roll:

- de bonustool 'trick or treat' dien je te herinstalleren (maar de rest van de settings worden netjes uit 2007 overgenomen.. dat wel!)
- het fine-tunen van de CUI is (geloof het of niet) nóg ingewikkelder geworden?
- onnoemelijk onnodig : per viewport kan je de kleur, pendikte enz .. apart gaan instellen.... kortom, wat je (op je een plot ziet) is dus helemaal niet wat er getekent was..
- jammer dat de pictogrammen van 2007 en 2008 identiek zijn..

mijn persoonlijke mening ? Wel, de jaarprijs die ik voor een subscription betaalde om zo (enkel en alleen) de 2008-versie te krijgen was véél te hoog..
Enkel wie AutoCad op een Vista-machine wil laten draaien doet er goed aan om deze povere upgrade te gaan kopen (maar wie ben ik om daar over te oordelen..)

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

jo-king

Citaat van: Manu op di 10 04 2007, 15:48:20
<knip>
mijn persoonlijke mening ? Wel, de jaarprijs die ik voor een subscription betaalde om zo (enkel en alleen) de 2008-versie te krijgen was véél te hoog..
Enkel wie AutoCad op een Vista-machine wil laten draaien doet er goed aan om deze povere upgrade te gaan kopen (maar wie ben ik om daar over te oordelen..)

groeten,

Manu

Manu,

de "samenwerking" met office-bestanden zou ook verbeterd zijn. importeer maar eens een Excell bestand (vroeger beperkt tot een 40-tal lijnen?)
...so i have been told ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

Hey Jo-King,

Eugh.. met de 2007 versie kon ik al vrij makkellijk een excel-bestand (van 98 regels) in mijn tekening krijgen...
en dubbelklikken zorgde ervoor dat ik het bestand nog kon aanpassen.. en met de 2008 ook nog  :wink:
..dus wat dat betreft zie ik niet onmiddellijk een aanpassing...

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

yoin