FastFiber

Tekening draaien

Gestart door Tom De Clercq, zo 16 05 2004, 12:48:10

Vorige topic - Volgende topic

Tom De Clercq

Hallo,

Ik teken in autocad 2004.  Ik heb het volgende probleem : Via een landmetersbureau heb ik een grondplan gekregen van een nieuw uit te bouwen site.  Dit plan is opgebouwd via GPS-coördinaten.  Hierin ben ik onze verschillende gebouwen beginnen tekenen (betoncentrale, puinbreker, loodsen, burelen,...).  Deze zijn allen getekend ten opzichte van de kaaimuur.  Via de properties heb ik gezien dat deze kaaimuur onder een hoek van 42 graden ligt.  
Nu heb ik problemen met het afprinten van deze tekening.  Als ik bijv.  een bureau wil afprinten voor de aannemer doe ik dit via een viewport.  Het probleem is dat mijn bureau dan ook 42 graden gekanteld ligt.  Hoe kan ik dit corrigeren?  De volledige tekening draaien over 42 graden is geen oplossing denk ik, want als er gebouwen dienen uitgezet te worden, mail ik de tekening naar mijn landmeter, en die kan dan via de autocad tekening de uit te zetten coördinaten inlezen in zijn GPS-toestel en vervolgens deze uitzetten.

Bedankt

Tom

bart

Je kan je vieuwport draaien onafhankelijk van de tekening
Heb van de week nog ergens gelezen hoe.
zal e.a. binnenkort laten horen (de betreffende website is even niet online) :(
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Anonymous

Bedankt voor de snelle reactie(s).  Ik heb het al gevonden : Je kan dit doen via het commando 'mvsetup' , vervolgens 'Align' en vervolgens 'rotate'.

Toch bedankt.

mvg

Tom De Clercq

Anonymous

Citaat van: bartJe kan je vieuwport draaien onafhankelijk van de tekening
maak de viewport aktief, geef het comando
    dview
[list=]; je krijgt nu wat keuzemogelijkheden, kies twist, en draai alles binnen de viewport (in de tilemode=on blijft alles gewoon staan, alleen binnen de viewport wordt het anders afgebeeld) en verlaat dview weer netjes. :D [/list:u][/list]

Anonymous

Citaat van: bartJe kan je vieuwport draaien onafhankelijk van de tekening
maak de viewport aktief, geef het comando
    dview[/list=]; je krijgt nu wat keuzemogelijkheden, kies twist, en draai alles binnen de viewport (in de tilemode=on blijft alles gewoon staan, alleen binnen de viewport wordt het anders afgebeeld) en verlaat dview weer netjes. :D

FastFiber